⚠️ برای اولین بار منتشر می‌شود: ♨️ اسناد پولشویی در سینمای ایران/ وقتی برای خرید فیلم 700 میلیونی، 4 میلیارد تومان هزینه می‌شود/ رپرتاژهای خبرگزاری تسنیم در مبارزه با پول کثیف است یا در جهت تطهیر پولشویی در سینما؟! 💢 همایون اسعدیان رئیس هیأت مدیره خانه سینما اخیرا درباره فرآیند پولشویی در سینما گفته است: مثلاً من پولشویی در سینما را درک نمی‌کنم چون پولشویی تا جایی که می‌دانم یعنی پولی که نمی‌تواند وارد بانک شود، باید به پول تمیز تبدیل شود تا بتوان آن را به سیستم بانکی برد و سوال اینجاست که کدام یک از این‌ها با چمدان پول به سینما آمده‌اند؟آن‌ها پول خود را از بانک در آوردند و به ما دادند، پس اگر قرار بر پولشویی بوده در بانک اتفاق افتاده است. بنابراین معتقدم پولشویی در سینما چیزی در حد شوخی است چون پولشویی رقم‌های ۲۰ میلیارد تومانی نیست، پولشویی دست‌کم میلیارد دلاری است. 💢خبرگزاری تسنیم که به بنگاه خبرپراکنیِ خانه سینما تبدیل شده است، اخیرا در ادامه فرآیند تطهیر پولشویی با منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت و گویی انجام داده و منوچهر شاهسواری به این خبرگزاری می‌گوید: من نمی‌فهمم در سینمایی که کل فروشش 250 میلیارد تومان است مکانیسم پولشویی چیست؟ آن چیزی که من رفته‌ام از افراد اهل فنش صحبت کرده‌ام، پولشویی معمولاً پول‌های رشوه و قاچاق و مواد مخدر است که یک عدد بزرگی است و بعد می‌خواهد این را قانونی کند و می‌آید این را تبدیل به کالایی می‌کند که ممکن است گران شده باشد اما ارزش اقتصادی دارد که معمولا در ملک و طلا و... به کار می‌آید. 💢با اینکه دو تن مدیران خانه سینما فرآیند پولشویی را نفی کرده‌اند کافیست یک مورد مستند را ارزیابی و بررسی کنیم. فیلم «روسی» به تهیه‌کنندگی علی اکبر ثقفی با بودجه 700 میلیون تومانی بنیاد سینمایی فارابی ساخته شد. 💢اما علی اکبر ثقفی بر اساس مستندات و دست خط خودش این فیلم را به محمدصادق رنجکشان به مبلغ 3 میلیارد و دویست بیست و هشت میلیون و چهارصد هزار تومان با واسطه‌گری طناز طباطبایی واگذار کرده است. 💢حبیب ایل‌بیگی نماینده بنیاد سینمایی فارابی وقتی متوجه این ماجرا می‌شود به دفتر محمدصادق رنجکشان مراجعه می‌کند و می‌گوید پروانه مالکیت این فیلم به بنیاد سینمایی فارابی تعلق دارد و محمد صادق رنجکشان دوباره 700 میلیون تومان به فارابی پرداخت می‌کند تا صاحب پروانه مالکیت فیلم(روسی) شود و میزان فروش فیلم در گیشه مستند به میزان فروش سینما تیکت از هشتصد و پنج میلیون و هشتصدهزارتومان تجاوز نمی‌کند. 💢ناآگاه‌ترین افراد می‌دانند که امیرحسین ثقفی در ساخت فیلم‌های کم‌فروش تخصص دارد، اما چرا محمدصادق رنجکشان برای این فیلم (بدون هزینه تبلیغات) حدود چهار میلیارد تومان هزینه می‌کند؟!! @bedonimarz http://eitaa.com/joinchat/1644822562C2eae0dcc44