داستان_ظهور
قسمت پنجم
سیصد و سیزده نفر از راه می رسند
اگر دقّت کنی می بینی که تمام مردم مکه در مورد مطلب مهمّی با هم سخن می گویند.
آیا می خواهی تو هم از سخن آنها باخبر شوی؟
دیشب، سیصد و سیزده جوانمرد وارد شهر مکه شده اند و تا صبح مشغول عبادت بوده اند.24
آنها در مسجد الحرام گرد هم آمده اند، وهمه نگاه ها را متوجّه خود کرده است
مردم مکه تعجّب کرده اند. آن ها نمی دانند این جوانان از کجا آمده اند و چطور توانسته اند خود را به مکه برسانند; زیرا شهر مکه در محاصره سپاه سفیانی است.26
عجیب است که لباس همه این جوانان یک شکل است.
همه، هم قد و هم اندازه، مثل یک دسته نظامی، بسیار مرتّب هستند; هر کس آنها را ببیند، مبهوت آنان می شود.27
آمدن این جوانان به شهر مکه، یک راز است که کسی از آن خبر ندارد.
هر کدام از جوانان در گوشه ای از دنیا بودند. چگونه شد که آنها در یک لحظه خود را در مکه یافتند؟
آنها به امر خدا با «طَی الارض» به مکه آمده اند.
شاید بپرسی که «طَی الارض» یعنی چه.
بتوانی در یک لحظه، بدون استفاده از هیچ وسیله نقلیه ای، کیلومترها راه را پشت سر بگذاری و خود را به مکه یا هر جای دیگر برسانی، تو «طَی الارض» نموده ای.
آری، یاران امام معجزهوار و بسیار شگفت انگیز کنار کعبه جمع شده اند.
آری ظهور امام زمان وابسته به حضور این سیصد و سیزده نفر است، اراده خدا بر این بوده است که آنها را در یک لحظه در مکه جمع کند.28
هر کس اسم بزرگ یا همان اسم اعظم خدا را بداند، دعایش مستجاب می شود. وقتی امام زمان خدا را به آن اسم قسم می دهد، سیصد و سیزده یار او، در یک چشم به هم زدن، در مکه حاضر می شوند.29
اکنون تو از این راز آگاه شده ای; امّا مردم مکه، همچنان در تعجّب هستند.
آنان در مسجد الحرام دور هم جمع شده اند و درباره این مطلب با هم سخن می گویند: به راستی این جوانان چگونه وارد مکه شده اند؟
آن طرف را نگاه کن! آن مرد را می بینی که به سمت بزرگان مکه می رود.
او کیست و چرا چنین سراسیمه و مضطرب، جمعیت را می شکافد؟
او مستقیم نزد فرماندار مکه می رود. سلام می کند و می گوید: «دیشب خواب عجیبی دیدم و برای همین خیلی ترسیده ام».30
فرماندار مکه نگاهی به او کرده و می گوید: «خوابت را برایم تعریف کن».
#ادامه_دارد...
منابع:24. تذکرة الحفّاظ، الذهبی، (748)، دار إحیاء التراث العربی، بیروت
25. تفسیر ابن کثیر، ابن کثیر، (774 ق)، تحقیق: یوسف عبدالرحمن المرعشلی، دار المعرفة للطباعة والنشر والتوزیع، بیروت،
26. تفسیر البیضاوی، (682 ق)، بیروت، دار الفکر.
27. تفسیر الثعلبی، الثعلبی، (427 ق)، تحقیق أبی محمّد بن عاشور، الطبعة الأولی، 1422ق، دار إحیاء التراث العربی، بیروت
28. تفسیر الرازی، الفخر الرازی، (606 ق)، الطبعة الثانیة.
29. التفسیر الصافی، الفیض الکاشانی، (1091 ق)، الطبعة الثانیة، 1416ق، مؤسّسة الهادی، قمّ.
30. تفسیر العیاشی، محمّد بن مسعود العیاشی، (320 ق)، تحقیق: الحاج السید هاشم الرسولی المحلاّتی، مکتبة العلمیة
#مهدویت🌿
#مجله_مجازی_بنت_الهدی
@bentolhoda_81