زدياد فرزندان نامشروع و تجاوزهاي به عنف در کشورهاي اروپايي و امريکائي انتشار يافته شاهد گوياي اين موضوع است. آيا بايد جوانان را آزاد گذاشت که به دامن فحشاء و خيانت پناه ببرند و زندگي خود را با اين وضع رسوا و فلاکت بار بگذرانند و يا لازم است قانوني آسان و سهل که مسئوليت هاي سنگين تشکيل خانواده دائم را نيز نداشته باشد، در پيش پاي جواناني که با طغيان غريز? جنسي، دست و پنجه نرم مي کنند گذاشت تا بدين وسيله جوانان را از سرگرداني و ضلالت و افتادن در منجلاب فساد نجات داد؟ اسلام با تشريع قانون ازدواج موقت، در موارد ضروري و لازم که قانوني بس سهل و داراي مسئوليت هاي کم مي باشد مشکل جوانان را حلّ کرده است و آنها را از گرايش به سوي فحشاء و زنا و خيانت و بي بند و باري باز داشته است و لذا روايات معتبري از پيشوايان مذهبي اسلام وارد است که ثابت مي کند که ازدواج موقت بيشتر براي ارضاي غريز? جنسي در موارد لازم تشريع گرديده است. چنان که در روايت معتبر امام باقر از علي عليهما السلام چنين نقل مي کند: «اگر نکاح موقت به وسيله بعضي از خلفا منع نمي شد هيچ فرد مسلماني مگر افراد خيلي پست مرتکب زنا نمي گرديد.»[وسائل الشيعة، ابواب متعه.] واضح است که عمل منافي عفت غالباً در مورد طغيان غريزه جنسي و عدم اشباع آن انجام مي گيرد و ازدواج موقت بهترين طريق سالمي است که مي تواند طغيان غريزه جنسي را فرو نشاند و در ضمن مسئوليت هاي ازدواج دائم را نيز ندارد. از بعضي از روايات معتبر ديگر نيز استفاده مي شود که مأموراني از طرف پيامبر گرامي اسلام در آغاز اسلام که عصر شيوع مفاسد و طغيان غرائز جنسي بود در کوچه و بازار مي گشتند و مردم را از ارتکاب گناه و اشباع غريز? جنسي از غير طريق صحيح باز مي داشتند و به آن ها گوشزد مي کردند که پيامبر اسلام نکاح موقت را براي شما جايز کرده است از اين راه سالم اقدام کنيد و پيرامون روابط غيرمشروع و فساد نگرديد.[وسائل الشيعة، ابواب متعه.] علاوه بر اين ها در روايات بي شمار ديگري آمده است که به طور صريح دلالت دارد بر اين که ازدواج موقت در مواردي تشريع شده است که غريزه جنسي جوانان را تحت فشار قرار داده و آن ها را نزديک به انحراف کرده است. در اين گونه موارد است که شارع مقدس براي جلوگيري از بي بندوباري جنسي راه صحيح ازدواج موقت را پيش پاي آنان قرار داده است. از جمله از امام موسي بن جعفر عليه السلام راجع به متعه سؤال کردند حضرت فرمود: «متعه براي کسي که ازدواج نکرده، حلال است؛ تا بدين وسيله از طغيان غريزه جنسي جلوگيري کند و يا ازدواج کرده اما با وجود اين، غريزه جنسي، او را تحت فشار قرار داده است. براي چنين افرادي جايز است ازدواج متعه را انتخاب کنند».[وسائل الشيعة، باب کراهة المتعة مع الغني عنها. ] ازدواج موقت در اسلام نه تنها کوچک ترين ربطي با فحشاء ندارد؛ بلکه فقط براي جلوگيري از فحشاء و بي بندوباري جنسي و قانون شکني و تعدّي به ناموس عمومي تشريع شده است. لذا در روايات معتبر مي خوانيم که اگر مرد مسلماني در ميان ملت هاي غيرمسلمان واقع شده و غريزه جنسي او را تحت فشار قرار داده است؛ مطابق قوانين اسلامي مي تواند با غير مسلمان(اهل کتاب آسماني) ازدواج موقت بکند تا بدينوسيله از مفاسد و ساير انحرافات جنسي دور باشد. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0