#مهدویت
#در_محضر_استاد
﷽
🔴آخرالزمان و انقلاب در سه ساحت "شناخت" ("مهدویت"، فرجامشناسی "جامعه جهانی")
1⃣در حوزه اول، مکتب انبیاء از حقیقت سخن میگوید.
🔹مکتب مقابل انبیاء در برابر حقیقت، یک چیزی به نام واقعیت را مطرح میکند
🔸از ابتدا همینطور بوده است، الآن هم همینطور است به آن معنا که آنچه که شما حق و حقیقت میدانید واقعی و عینی نیست
⬅️چون لزوماً و منحصراً محسوس و مادی نیست.
🔺آن چیزی که ما قبول داریم هست واقعیت است و واقعیت فقط مادیت است فقط مادیت مادی واقعیت دارد
👈آنچه که شما از حقیقت سخن میگویید ؛یعنی میگویید واقعیتهای فرامادی ماقبل مادی، ما بعد ماده و طبیعت هم وجود دارد و هست
👈❌آن را منکر میشود
✔️این دوقطبی اول.
♦️تفاوت ایمان و کفر.
🔹آیا واقعاً آنچه که محسوس هست هست؟ واقعیت مساوی با ماده است
👈یا حق و حقیقت، یعنی آنچه که ثابت هست و آنچه هست شامل ماده و فراماده است.
♨️این دعوا و نزاع اول، ریشه همه نزاعهای بعدی همینجاست که چون فقط معرفت حسی را قبول داریم حقیقت چیزی نیست جز واقعیت،
❌و واقعیت چیزی نیست جز ماده محسوس، بقیه هرچه هست توهمات و خرافه است چیزی نیست.
✔️این دو قطبی اول در حوزه شناخت. و نتیجه آن هستیشناسی، یکی از حقیقت سخن میگوید و یکی از واقعیت.
⬅️دیدگاه مادی، واقعیت و واقعیت فقط مادی.
⬅️دیدگاه الهی و مکتب الهی، امروز بطور ناقص و فردا بطور کامل، منشأ و زیربنای قیام بزرگ عدالت جهانی است.
💯پیش فرض و مبنای عدالت جهانی، آن حقیقت جهانی است.
✖️اگر در حوزه معرفت و هستیشناسی حقیقت جهانی را قبول نداشته باشید حقیقت مطلق واحد را قبول نداشته باشید
👈وقتی جهانی شدن حقیقت ممکن نباشد، امکان اجماع بر سر حقیقت نباشد و این حقیقت شامل ماده و فراماده نباشد آن وقت چه اتفاقی میافتد؟
✔️طبیعی است که امکان ندارد چیزی به نام عدالت جهانی اتفاق بیفتد اصلاً معنادار نیست.
🔹چون عدالت که تنظیم حقوق است مبتنی بر حقیقت است که تعریف حق است.
🔸حقوق مبتنی بر حقیقت است اگر حقیقت را درست نشناختی، حقوق بشر، عدالت را و حقوق سایر موجودات را نخواهی شناخت .
✅بنابراین بدون توحید امکان عدالت نیست و بعد خواهیم گفت بدون عدالت هم امکان توحید نیست. توحید بیمعنا میشود.
✍ ادامه دارد......
💠 سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
🔳▫️🔳▫️🔳▫️🔳▫️🔳
🆔
@besooyezohur