﷽ 🔴آخرالزمان و انقلاب در سه ساحت "شناخت" ("مهدویت"، فرجام‌شناسی "جامعه جهانی") 1⃣در حوزه اول، مکتب انبیاء از حقیقت سخن می‌گوید. 🔹مکتب مقابل انبیاء در برابر حقیقت، یک چیزی به نام واقعیت را مطرح می‌کند 🔸از ابتدا همین‌طور بوده است، الآن هم همین‌طور است به آن معنا که آنچه که شما حق و حقیقت می‌دانید واقعی و عینی نیست ⬅️چون لزوماً و منحصراً محسوس و مادی نیست. 🔺آن چیزی که ما قبول داریم هست واقعیت است و واقعیت فقط مادیت است فقط مادیت مادی واقعیت دارد 👈آنچه که شما از حقیقت سخن می‌گویید ؛یعنی می‌گویید واقعیت‌های فرامادی ماقبل مادی، ما بعد ماده و طبیعت هم وجود دارد و هست 👈❌آن را منکر می‌شود ✔️این دوقطبی اول. ♦️تفاوت ایمان و کفر. 🔹آیا واقعاً آنچه که محسوس هست هست؟ واقعیت مساوی با ماده است 👈یا حق و حقیقت، یعنی آنچه که ثابت هست و آنچه هست شامل ماده و فراماده است. ♨️این دعوا و نزاع اول، ریشه همه نزاع‌های بعدی همین‌جاست که چون فقط معرفت حسی را قبول داریم حقیقت چیزی نیست جز واقعیت،‌ ❌و واقعیت چیزی نیست جز ماده محسوس، بقیه هرچه هست توهمات و خرافه است چیزی نیست. ✔️این دو قطبی اول در حوزه شناخت. و نتیجه آن هستی‌شناسی، یکی از حقیقت سخن می‌گوید و یکی از واقعیت. ⬅️دیدگاه مادی، واقعیت و واقعیت فقط مادی. ⬅️دیدگاه الهی و مکتب الهی، امروز بطور ناقص و فردا بطور کامل، منشأ و زیربنای قیام بزرگ عدالت جهانی است. 💯پیش فرض و مبنای عدالت جهانی، آن حقیقت جهانی است. ✖️اگر در حوزه معرفت و هستی‌شناسی حقیقت جهانی را قبول نداشته باشید حقیقت مطلق واحد را قبول نداشته باشید 👈وقتی جهانی شدن حقیقت ممکن نباشد، امکان اجماع بر سر حقیقت نباشد و این حقیقت شامل ماده و فراماده نباشد آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ ✔️طبیعی است که امکان ندارد چیزی به نام عدالت جهانی اتفاق بیفتد اصلاً معنادار نیست. 🔹چون عدالت که تنظیم حقوق است مبتنی بر حقیقت است که تعریف حق است. 🔸حقوق مبتنی بر حقیقت است اگر حقیقت را درست نشناختی، حقوق بشر، عدالت را و حقوق سایر موجودات را نخواهی شناخت . ✅بنابراین بدون توحید امکان عدالت نیست و بعد خواهیم گفت بدون عدالت هم امکان توحید نیست. توحید بی‌معنا می‌شود. ✍ ادامه دارد...... 💠 سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی 🔳▫️🔳▫️🔳▫️🔳▫️🔳 🆔 @besooyezohur