هدایت شده از عباس موزون
«هدف اصلی در ارتباطات رسانه‌ای، اقناع مخاطب است» مجری و تهیه کننده برنامه زندگی پس از زندگی، در نشست تخصصی «اقناع موثر در برنامه‌های تلویزیونی» که توسط انجمن علمی علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان برگزار شد، اقناع را هدف اصلی در ارتباطات دانست. دکتر موزون در ادامه به تشریح ویژگی‌های ارتباطات اقناعی که در برنامه زندگی پس از زندگی نیز به کار گرفته شده است پرداخت که هدف و نیت خیر، صداقت در لحن و در کلمات همچنین نه فقط سیاه، نه فقط سفید، نه فقط خاکستری بودن یعنی بیان توامان قوت‌ها و ضعف‌ها، صراحت در بیان مطلب و منفعت مخاطب، یعنی (گیرنده) باید اطلاع یابد که پیام برای خود او (و نه فرستنده) دارای منفعت است. ایشان در ادامه دوسویه و تعاملی بودن سنتی پیام را مورد نقد قرار داد و گفت: این نکته تا کنون یا به طور اشتباه یا ناقص فهم شده. و در اصل منظور از تعامل اصلی، تعامل مخاطب با پیام است؛ نه صرفا تعامل گیرنده(مخاطب)با فرستنده. همچنین منشا مشروع پیام نکته دیگری است که باید در اقناع رعایت شود. یعنی منبع و مقدمات پیام باید مقبول مخاطب باشد مورد دیگر آراستگی و پیراستگی که آراستگی شامل مؤدب بودن مجری نیز می‌شود مخاطب با مهمان برنامه همذات‌پنداری می‌کند و احترام به او را احترام به خود میداند دیگرفنون اقناع که در این نشست مجری زندگی پس از زندگی به آن پرداخت هم‌ترازی با مخاطب مخاطب شناسی زبان آشنا مستند و مستدل ابزار مناسب و معقول و منطقی بودن پیام است انجمن علمی علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 🆔 @abbas_mowzoon