✍️طبق تحقیقات دانشمندان عصب شناس دانشگاه واکینگهام و کلیفتون، بر خلاف این چیزی که عرف شده و می گویند ،یک عده از دانش آموزان هوش ریاضی قوی دارند و یک عده حافظه خوب ،می گویند هر انسان ۳۴ تا هوش دارد و هر فردی حداقل در پنج تای آن نابغه است:
۱-هوش تحلیل گری
۲-هوش انعطاف پذیری
۳-هوش فعال کنندگی
۴-هوش دست یابندگی
۵-هوش ارتباطی
۶-هوش فرماندگی
۷-هوش انتخاب باور درست
۸-هوش سازماندهی
۹-هوش انتخاب زمینه
۱۰-هوش ثبات پذیری
۱۱-هوش اتصال پذیری
۱۲-هوش رقابتی
۱۳-هوش همدلی
۱۴-هوش نظم دهندگی
۱۵-هوش پروش دهندگی
۱۶-هوش دقت
۱۷-هوش ایده پردازی
۱۸-هوش هماهنگی
۱۹-هوش آینده گرایی
۲۰-هوش تمرکز
۲۱-هوش تفکر
۲۲-هوش انتخاب درست ورودی
۲۳-هوش فردگرایی
۲۴-هوش در بر گیرندگی
۲۵-هوش رابط بودن
۲۶-هوش مثبت گرایی
۲۷-هوش رساندن به حداکثر
۲۸-هوش یادگیری
۲۹-هوش شناخت اهمیت
۳۰-هوش خودباوری
۳۱-هوش احیاگری
۳۲-هوش مسئولیت پذیری
۳۳-هوش دوست یابی
۳۴-هوش راهبردی و استراتژیک
باید خداوند را بر آفرینش انسان با امکانات وجودی او ستود آنگونه که خود فرمود: «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ»؛ زیرا این کرامت به اختیار انسان ربطی ندارد و انسان چه بخواهد و چه نخواهد از این کرامت برخوردار است. آیاتی همچون (تین: 4 / مؤمنون: 14 / اسراء: 70) و آیات فراوانی که از تسخیر جهان و آفرینش آنچه در زمین است برای انسان سخن میگویند (جاثیه: 13) همه بر کرامت تکوینی نوع انسان دلالت دارند.
معلمان و مدیران باید استعداد های بالقوه افراد را یافته، پروش دهند و به کار گیرند. به کسی برچسب بی استعداد نزنند. هر کس برای انجام وظیفه ای به این دنیا پاگذاشته است. خود شخص و تعلیم دهندگان او باید وظایف را مشخص و به ظهور برسانند.
#بیداری_درسبک_زندگی
عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇
@bidari_dar_sabkezendegi