✍️طبق تحقیقات دانشمندان عصب شناس دانشگاه واکینگهام و کلیفتون، بر خلاف این چیزی که عرف شده و می گویند ،یک عده از دانش آموزان هوش ریاضی قوی دارند و یک عده حافظه خوب ،می گویند هر انسان ۳۴ تا هوش دارد و هر فردی حداقل در پنج تای آن نابغه است: ۱-هوش تحلیل گری ۲-هوش انعطاف پذیری ۳-هوش فعال کنندگی ۴-هوش دست یابندگی ۵-هوش ارتباطی ۶-هوش فرماندگی ۷-هوش انتخاب باور درست ۸-هوش سازماندهی ۹-هوش انتخاب زمینه ۱۰-هوش ثبات پذیری ۱۱-هوش اتصال پذیری ۱۲-هوش رقابتی ۱۳-هوش همدلی ۱۴-هوش نظم دهندگی ۱۵-هوش پروش دهندگی ۱۶-هوش دقت ۱۷-هوش ایده پردازی ۱۸-هوش هماهنگی ۱۹-هوش آینده گرایی ۲۰-هوش تمرکز ۲۱-هوش تفکر ۲۲-هوش انتخاب درست ورودی ۲۳-هوش فردگرایی ۲۴-هوش در بر گیرندگی ۲۵-هوش رابط بودن ۲۶-هوش مثبت گرایی ۲۷-هوش رساندن به حداکثر ۲۸-هوش یادگیری ۲۹-هوش شناخت اهمیت ۳۰-هوش خودباوری ۳۱-هوش احیاگری ۳۲-هوش مسئولیت پذیری ۳۳-هوش دوست یابی ۳۴-هوش راهبردی و استراتژیک باید خداوند را بر آفرینش انسان با امکانات وجودی او ستود آن‏گونه که خود فرمود: «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ»؛ زیرا این کرامت به اختیار انسان ربطی ندارد و انسان چه بخواهد و چه نخواهد از این کرامت برخوردار است. آیاتی همچون (تین: 4 / مؤمنون: 14 / اسراء: 70) و آیات فراوانی که از تسخیر جهان و آفرینش آنچه در زمین است برای انسان سخن می‏گویند (جاثیه: 13) همه بر کرامت تکوینی نوع انسان دلالت دارند. معلمان و مدیران باید استعداد های بالقوه افراد را یافته، پروش دهند و به کار گیرند. به کسی برچسب بی استعداد نزنند. هر کس برای انجام وظیفه ای به این دنیا پاگذاشته است. خود شخص و تعلیم دهندگان او باید وظایف را مشخص و به ظهور برسانند. عضـویت در کــانال ایتا و سروش👇 @bidari_dar_sabkezendegi