🔺سخنگوی دولت ۱۲ مرداد ۱۴۰۲:«قرار نیست خودروی لاکچری وارد شود بلکه خودروی اقتصادی که برای قشر متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد وارد خواهد شد.» 🔻وزیر صمت ۲۴ آبان ۱۴۰۲:«قیمت خودروهای وارداتی برای متوسط مردم قابل قبول است.» 🔺معاون وزیر صمت ۱۷ بهمن ۱۴۰۲:«۹۵۰ میلیون یورو ارز به واردات خودرو تخصیص داده شده است.» 🔻قیمت قطعی خودروهای وارداتی توسط سامانه یکپارچه خودرو اعلام شده است و به عنوان مثال قیمت تویوتا کرولا ۱۲۰۰ سی‌سی، ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. 🔺این در حالی است که این خودرو در بازار آزاد حداقل ۴ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است! 🔻یعنی ۱ فرد تنها با کمتر از ۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، حداقل بیش از ۲ میلیارد تومان سود خالص نصیبش می‌شود. 🔺جناب سخنگو و جناب وزیر! آیا قشر متوسط جامعه چنین توان مالی‌ای دارد؟! 🔻چرا باید سالی ۱ میلیارد یورو ارز کشور به واردات خودرو اختصاص داده شود که نه تنها تاثیری بر بازار خودرو ندارد، بلکه یک رانت بزرگ برای قشر مرفه و ثروتمند به حساب می‌آید؟! 🔺مجوز واردات خودرو به خودروسازها چه معنایی جز انحصارگرایی بیشتر خودروسازها دارد؟! 🔻مردم چه نفعی از این واردات می‌برند؟! جز اینکه با توجه به محدودیت‌های ارزی، سبب بالاتر رفتن قیمت ارز و ایجاد تورم بر سفره‌های مردم می‌شود؟! ✍ دیده‌بان بوشهر 🔴 👇 @bidariymelat