🔺سخنگوی دولت ۱۲ مرداد ۱۴۰۲:«قرار نیست خودروی لاکچری وارد شود بلکه
خودروی اقتصادی که برای قشر متوسط مورد استفاده قرار میگیرد وارد خواهد شد.»
🔻وزیر صمت ۲۴ آبان ۱۴۰۲:«
قیمت خودروهای وارداتی برای متوسط مردم قابل قبول است.»
🔺معاون وزیر صمت ۱۷ بهمن ۱۴۰۲:«
۹۵۰ میلیون یورو ارز به واردات خودرو تخصیص داده شده است.»
🔻قیمت قطعی خودروهای وارداتی توسط سامانه یکپارچه خودرو اعلام شده است و به عنوان مثال قیمت تویوتا کرولا ۱۲۰۰ سیسی،
۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.
🔺این در حالی است که این خودرو در بازار آزاد حداقل
۴ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است!
🔻یعنی ۱ فرد تنها با کمتر از ۲ میلیارد تومان سرمایهگذاری، حداقل بیش از ۲ میلیارد تومان سود خالص نصیبش میشود.
🔺جناب سخنگو و جناب وزیر! آیا قشر متوسط جامعه چنین توان مالیای دارد؟!
🔻چرا باید سالی ۱ میلیارد یورو ارز کشور به واردات خودرو اختصاص داده شود که نه تنها تاثیری بر بازار خودرو ندارد، بلکه یک رانت بزرگ برای قشر مرفه و ثروتمند به حساب میآید؟!
🔺مجوز واردات خودرو به خودروسازها چه معنایی جز انحصارگرایی بیشتر خودروسازها دارد؟!
🔻مردم چه نفعی از این واردات میبرند؟! جز اینکه با توجه به محدودیتهای ارزی، سبب بالاتر رفتن قیمت ارز و ایجاد تورم بر سفرههای مردم میشود؟!
✍ دیدهبان بوشهر
🔴
#بیداری_ملت 👇
@bidariymelat