🔴″فرسودگی هنر زیرسایه مدیران غافل″
❌پروژههایی همچون 'مسیح'، نشاندهنده ایدئولوژیست بودن سازندگان اثر است. اغلب فیلمهای هالیوود و سریالهای شبکههای آمریکایی، مطابق با فلسفه تمدن مادی ساخته میشوند. آنها در فیلمهایی چون مرد عنکبوتی، قهرمانسازی نموده و فرهنگشان را به جهان صادر میکنند؛ یا با محور قراردادنِ مردی سرکش و پیروزیاش بر سیستمِ معیوبِ حاکمیت آمریکایی در فیلم ایلیسیم، تابآوری اجتماعی را بالا میبرند. فیلمهای داستان ازدواج، انیمیشن شرک، عصر یخبندان، بچه رئیس و... به آنها کمک میکند فروپاشی خانواده در آمریکا را کمی مدیریت کنند. جالب اینکه در اغلب فیلمها و سریالها قهرمان یک آمریکاییست که در ایجاد هویت اجتماعی بسیار موثر است. آنقدر جذابیتهای بصری و تکنیکهای اقناعی را بهدرستی بهکار میبرند که تحریف گذشته و آینده جهان و حتی تاریخ معاصر برایمان باورپذیر میشود.
⏳ سینمای غرب، ″فرسنگها عقبماندگی″ سینما و تلویزیون ایران از رسالتی که بر عهده دارد را بیشازپیش نمایان میسازد. سینمایی که با داشتن عقبهی متقن تاریخی، قهرمانهای واقعی و محتواهای آماده و وافر، میتوانست جایگاهی رفیع در عرصه بینالمللی و داخلی نزد عامه مردم و علاقمندان به هنر داشته باشد.
پروژههایی مانند مختارنامه و یوسف پیامبر که در منطقه و حتی جهان اسلام بازخوردهای وسیعی داشته، نمونههایی هستند که نشان از ظرفیتِ بالای هنرمندان متخصص و متعهد این سرزمین دارند.
🔴مدیران خوابزدهی حوزهی هنر، متخصصینِ بیتعهد و بیدغدغه، گرایشاتِ بیهویتی در سازندگان و بازیگران، همه و همه از دلایل صرفِ بودجههای کلان برای محتواهای بیهوده، خودتحقیری و دوقطبیسازی شده است و صدای آه حسرتها را بلند کردهاند.
👤زهرا خندان
@irwipe
🔴به کمپین
#بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13