#بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
#شهید_باهنر_اراک نسبت به افزایش سقف سنی در دانشگاه فرهنگیان
🔰فرد ۳۰ ساله میتواند تحول آفرین باشد؟
🔸️بسم الله الرحمن الرحیم
با استناد بر ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب ۱۳۸۲) بند الف است که با استناد هیأت عمومی به این ماده، رده سنی استخدامیهای آموزش و پرورش باید بین ۲۰ تا ۴۰ سال باشد؛ حال آنکه بند «ج» انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی و بند «و» به دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک همتراز اشاره میکند. این در صورتی است که دانشجویان پسر جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان عمدتا در سن ۱۸ سالگی و به صورت رسمی آزمایشی جذب این دانشگاه میشوند و پس از طی دوره ی کارشناسی و بعد از گذشت چهار سال، مدرک تحصیلی پایان دوره کارشناسی خود را دریافت میکنند. از طرفی طبق ماده ۱۸ قانون استخدام کشوری نباید دورهی استخدام آزمایشی کمتر از شش ماه و بیشتر از ۲ سال باشد. گزاره فوق، بر نقض صریح این قانون توسط رای صادره دلالت دارد.
🔹بنابر ارجحیت پذیرش دانشجومعلمان در رده های سنی مناسب با اقتضائات معلّمی، فاصلهی زمانی ۲ ساله میان اتمام دورهی متوسطهی دوم و ورود به دانشگاه فرهنگیان میتواند اثرات سوء داشته باشد. از طرفی آیا میتوان کارایی تربیتی شخصی که با سن ۳۰ یا ۴۰ سال به تازگی وارد آموزش و پرورش میشود و باید ۳۰ سال در قامت معلمی در راستای تربیت نسل آینده این کشور خدمت کند را تضمین کرد؟!
🔹اگر با دید تحولی به موضوع سن پذیرش دانشجومعلمان نگاه کنیم، این سوال اساسی مطرح میشود که چگونه فردی در آستانه سی سالگی، قصد دارد که معلم شود؟ علاوه بر آن، آیا فردی که ۳۰ سال دارد یا بعد از گذشت ۲۰ سال خدمت یعنی در ۶۰ سالگی چگونه میخواهد کار تحولی در آموزش و پرورش انجام دهد؟
🔹علاوه بر آن، فردی ۳۰ ساله میتواند وارد دانشگاه فرهنگیان یا آموزش و پرورش شود و بر اساس قانون ماده ۲۸ یک سال تعلیم ببیند و سپس معلم شود. حالا سوال پیش میآید که آیا فرد ۳۰ یا ۴۰ ساله قابل تربیت است؟ آیا این فرد شخصیت شکل گرفتهای ندارد؟ آیا تضمینی است که فرد بعد از ۳۰ سال خدمت، یعنی در ۶۰ سالگی بازدهی لازم را داشته باشد؟
🔹ما دانشجو معلمان نسبت به تغییر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال اعتراض خود را اعلام میکنیم و از حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژهای رئیس قوه قضائیه تقاضا داریم که نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشند تا تصمیم درست اتخاذ گردد.
@boesna_news