با زدن روی هشتگ می‌توانید ببینید که در پست قبلی به یکی از مهارت‌های ارتباط مؤثر با عنوان «شنونده مشتاقی باشید» اشاره کردیم. 🤔 حالا می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توانیم یک شنونده مشتاق باشیم؟ 🔸١. به طور کامل بر روی فردی که صحبت می­‌کند تمرکز کنید. اگر دائماً تلفن خود را چک کنید یا به چیز دیگری فکر کنید، نمی توانید به صورت درستی به او گوش فرا دهید. شما باید لحظه به لحظه در این تجربه تمرکز داشته باشید تا در مکالمه، تفاوت های ظریف و نشانه های مهم غیرکلامی را انتخاب کنید. 🔸٢. اگر تمرکز روی برخی از صحبت ها برای شما دشوار است، سعی کنید کلمات را در ذهن خود تکرار کنید. این کار پیام آنها را تقویت می کند و به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید. 🔸٣. ترجیحا با گوش راست خود گوش دهید. عجیب و غریب به نظر می رسد، اما سمت چپ مغز حاوی مراکز پردازش اولیه برای درک گفتار و احساسات است. از آنجا که سمت چپ مغز به سمت راست بدن متصل است، گوش دادن با گوش راست می تواند به شما کمک کند تفاوت های احساسی گفته‌های شخص را بهتر تشخیص دهید. 🔸۴. از قطع کردن صحبت فرد یا تلاش برای هدایت مکالمه به نگرانی های خودتان با گفتن جملاتی مانند: “اگر فکر می کنید این اتفاق بد است، بگذارید به شما بگویم چه اتفاقی برای من افتاده است!” خودداری کنید. 🔸۵. گوش دادن به معنای انتظار کشیدن برای صحبت کردن خودتان نیست. اگر آنچه را که قرار است بعداً تعریف کنید، در ذهن خود مرور کنید هرگز نمی توانید بر روی آنچه که شخص می گوید تمرکز کنید. اغلب اوقات، گوینده می تواند حالات چهره شما را بخواند و متوجه شود که ذهن شما جای دیگری است. ☕️ @cafe_taamol ツکافه تخصصی تعامل✿ ღ تلگرام↷روبیکا↷بله↷ایتا 🌐 https://zil.ink/cafe_taamol