📜
#متن |🔰انتظار، نه احتراز است نه اعتراض!
🕊ميرفطروس در كتاب خود، انتظار را مذهب احتراز معرفى مى كند؛ مذهب كناره گيرى و گوشه گيرى، مذهبى كه نمى تواند كارى صورت دهد، پس دهن كجى مى كند و كنار مى كشد.
🕊 دكتر شريعتى، انتظار را مذهب اعتراض مى دانست؛ مذهبى كه حرفى دارد و كارى مى تواند و به آنچه مى گذرد دل نمى بندد و همه ظلم ها و بيدادها را با يك نه ى بزرگ كه از سقيفه آغاز شد، پيش مى راند.
🕊انتظار نه احتراز، نه اعتراض، كه آمادگى و سازندگى و تقدير و تدبير و تربيت و تشكّل جديد را در دامان خويش دارد.
🕊روح انتظار با دستيابى به امن و رفاه و رهايى كه آرمان هاى انسان معاصر و شايد خود ما هم باشد، آرام نخواهد گرفت و كسانى كه همراهى حجّت و معيّت محمّد و آل محمّد را مى خواهند نمى توانند تا اين سطح قرار بگيرند و تا اين حدّ آرام باشند.
🕊 ما كه از ضرورت وحى و اضطرار به حجّت و انتظار حجّت دم مى زنيم بايد از اول حساب را روشن كنيم و سنگمان را حق كنيم!
🕊 چون ما مدعى هستيم كه آدم براى بيشتر از هفتاد سال برنامه ريزى شده و معتقد هستيم كه بافت و ساخت انسان و جهان با اين سطح از رفاه و امن و رهايى، سازگار نيست. تحول نعمت ها و محدوديت ها و خودآگاهى و مرگ آگاهى، آدمى را در متن رفاه، راحت نمى گذارد.
🕊اگر ما مسأله قدر و استمرار و ارتباط هاى حتى محتمل و پيچيده با عوالم مشهود و غيب را در نظر بگيريم و اگر ما براى اين وسعت، طرح و تدبير و تربيت و تشكّل را دنبال كنيم، ناچار انتظار ما از حجّت و انتظار ما براى حجّت شكل ديگرى مى گيرد و انتظار ما در جايگاه خويش مى نشيند.
❛❛ عینصاد
📚
#تو_می_آیی | ص ۱۲
#⃣
#بریده_کتاب #امامت
-----•••🕊•••-----
https://eitaa.com/joinchat/218431711C14f6136d65
-----•••🕊•••----