▫️▫️معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
✨با ایجاد نگرش باید معلمان را توانمند کرد
🔸معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: توانمندسازی معلم در درجه نخست، به معنی ساختن بینش و نگرش معلم است و نه صرفا آموزش تکنیک و مهارت.
💢به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی لطیفی روز یکشنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قزوین که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در صدر اولویتهای وزارت آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: آنچه بیش از هرچیز، باعث میشود دانشآموزان به مسائل نگاه ملی داشته باشند، برخورداری آنان از مربی و معلمی است که خودش چنین نگاهی دارد و این مسئله، اهمیت توانمندسازی معلم را گوشزد میکند. در رتبه بعد، متون و محتواهایی هستند که میتوانند در اختیار مربی و معلم قرار بگیرند و در اصلاح ذهنیت و نگرش او رهگشا باشند.
🔸لطیفی با تاکید بر اهمیت وجود نگاه ملی در افرادی که جذب آموزش و پرورش می شوند، ادامه داد: اگر معلم ما نگاه ملی نداشته باشد، دشوار است که بخواهیم با کمک بقیه عوامل آموزشی و پرورشی از قبیل کتاب و محیط و ... این نگاه را در دانشآموز ایجاد کنیم.
🔸وی افزود: نقطه اساسی و تمرکز کار اینجاست که باید در پایه های مختلف، دبیرانی باشند که خودشان دغدغه ملی دارند و در آن جایی که دانش آموزان نسبت به یک مساله رغبت و انگیزه کمتری دارند بتوانند با اشاره به شخصیت های برجسته ملی و نیازها و مسائل ملی ما، زمینه شکلگیری آن نگرش و نگاه و دغدغه ملی و دور شدن از منفعت طلبی شخصی را در دانش آموز ایجاد کنند.
🔸لطیفی تصریح کرد: باید مجاهدانه به قضیه نگاه کنیم و کار جهادی انجام دهیم تا بتوانیم با ارتقای معلم، به او مضامین و زاویه نگاهی بدهیم که او بتواند از آنها برای رشد دادن دانشآموز استفاده کند.
🔸 همچنین با اشاره به مراسم برگزار شده برای گرامیداشت روز معلم، ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این مراسم تاکید کرد: در این مراسمها، مهم تکریم شأن و جایگاه معلم است.
🔸وی بزرگداشت مقام معلم را یکی از ماموریت های اساسی همه دستگاههای کشور و از جمله آموزش و پرورش دانست و تشریح کرد: باید طوری رفتار کنیم که جایگاه معلمی را بالا ببریم و خیلی از این تکریم ها، منوط به هزینه های مالی نیست، بلکه نحوه برگزاری و نشان دادن احترام توسط همه دستگاهها هم مهم است.
🔸معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ادامه داد: باید قله های معلمان را به درستی انتخاب کنیم تا جامعه معلمی بتواند به آنها نگاه کند و برای حرکت کردن، انگیزه و الگو بگیرد.
🔸لطیفی با اشاره به اینکه شیوه گزینش معلمان نمونه که امسال اجرا شده متفاوت با سال های قبلی بوده است تصریح کرد: آموزش و پرورش خودش باید افراد ویژه را پیدا کند و آن ها را سردست بگیرد.
🔸وی افزود: از این منظر، امسال سازکارهای متفاوتی برای شناسایی معلم نمونه پیموده شد که نتایج بهتری نیز داشت و البته ضروری است که با کمک عوامل درگیر این فرایندها، تکمیل شده و ارتقا یابد.
➖➖➖➖➖➖➖
🌐⃟🇮🇷›کانال رسمی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین در شاد
🆔
https://shad.ir/qazvinAP