⁉️ متن
#شبهه: 👇👇👇👇👇
آیه سوره نور به هیچ عنوان نه تطابقا نه تضمنا و نه التزاما در مورد پوشاندن موی سر بحث نمیکنه
الانه الانش هم برو کشورهای عربی خلیج فارس زنان شان عبایه می پوشند عبایه ها هم از زیر گردن تا بالای سطح شکاف بین دو سینه خانم ها باز است آیه میگه با خمار که دقیقا مشابه امروزی اش شال های زنانه است نه روسری محل بحث آیه سوره نور، غض بصر برای مردان و زنان، و پوشاندن سینه برای زنان است
و آیه از لفظ ضرب استفاده کرده، شال بستن دخترها و خانم ها را دیدی چگونه می بندند؟
با دست راست از زیر و پشت شال می گیرند و بصورت ضرب، به سمت چپ می آورند و روی شانه سمت چپ می اندازند و آیه به هیچ عنوان در مقام بیان پوشاندن موی سر نیست❌❌
دوم اینکه و ادنی ان لا یعرفن در سوره احزاب
خب ربطش به پوشاندن مو چیه؟
میگه جلو بندی خودتان را سفت بگیرید ولنگ و باز وا نره
ربطش چیه به پوشاندن موی سر؟!
حُسن جمال است و زینت تجمّل
لذا در زن میگویند الامراه الحَسناء،
زیبایی های طبیعی زن ، حُسن است نه زینت، بلکه زینت از تجملات است یعنی زیبایی های غیر طبیعی
در مورد مو هم باز استعمال الشعر الحَسن بکار میرودیعنی مو جزو حُسن است نه زینت در مورد وجه هم میگویند الوجه الحَسن حجاب برای زن مسلمان آزاد وضع شده است پس نه زن بودن و نه مسلمان بودن به تنهایی موجب حجاب نیست زیرا کنیز حجاب نداردو چه بسیار کنیزهایی که از زنان آزاد بسیار زیبا تر و تحریک کننده تر بودند
پس حجاب عنوانی است جهت حفظ حرمت زن محترمه پوشش زن عرب همراه با خمار و عِبایه بوده و و خداوند فرموده است همین پوشش رایج عرفی خودت را طوری بکن که
(متن شبهه خلاصه شده است)
✅✅
پاسخ شبهه :👇👇👇👇
این شبهه که بخشی از تلاش های گسترده شبهه پراکنی علیه حجاب است، احتمالا با توجه به ۵۹ سوره احزاب بیان شده است:
یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلبابها [روسرى هاى بلند] خود را بر خویش فروافكنند، این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.
در این باره باید به چند مساله توجه کنیم:
1⃣ این آیه تنها دلیل حکم شرعی حجاب نیست. به غیر از این آیه، آیات و روایات متعددی درباره حکم حجاب وجود دارد.
از جمله آیه ۳۱ سوره نور که به تفصیل حکم حجاب را بیان نموده است. حکم حجاب در اسلام آن قدر روشن است که از ضروریات اسلام محسوب شده است؛ بدین معنا که نمی توان اسلام را قبول داشت و آن را انکار کرد. تنها در عصر حاضر و با رواج فرهنگ بی حیایی و برهنگی غربی، فشارها علیه آن زیاد شده و کسانی شروع به شبهه پراکنی علیه آن می کنند.
2⃣ آنچه بر مومنان لازم است، بر همگان واجب است از همین رو در کتاب های اعتقادی این بحث مطرح شده است که کفار نسبت به فروعات نیز عقوبت می شوند. یعنی کافر بودن دلیل نمی شود که شخص به دلیل ترک نماز و روزه و ... مجازات نداشته باشد و کافر بودن راهی برای فرار از واجبات الهی باشد. اگر چه حتی نماز هم بخواند از او پذیرفته نمی شود چون همه انسان ها موظف اند که ایمان بیاورند و به دستورات خدای متعال عمل کنند. بنابراین هر آنچه که بر مومن واجب باشد، بر همه گان واجب است.
3⃣ در این آیه الفاظ امر وجود دارد که الزامی بودن حکم را نشان می دهد و پس از دستور صریح، به این نکته اشاره می شود که حجاب برای زنان مومن خیر و نیکی دارد. و نکته جالب این جاست که اگر کسی به خدای متعال معتقد باشد، همین که خدای متعال امری را برای او خیر و نیک می داند، به آن ملتزم می شود. چه برسد به اینکه در این آیه و آیات دیگر صریحا به حجاب دستور داده شده است.
اما درباره لازم شدن حجاب برای همه مردم؛ این دستور حکم قانون است و فلسفه آن نیز روشن است. اگر چه به دلیل لزوم امر به معروف می توان حجاب را در جامعه اسلامی بر همه مسلمانان لازم دانست، اما به دلیل دلایل روشن و عاقلانه لزوم صیانت از عفت و حیا در جامعه، می توان احکام الزامی پوشش برای غیر مسلمانان نیز وضع کرد. خصوصا که تمام ادیان دیگر نیز احکامی برای پوشش داشته اند و فطرت بشر نیز با بی حیایی مخالف است و از همین رو به جز دوره اخیر و فرهنگ منحط فعلی غرب، در تمام طول تاریخ زنان را پوشیده تر از مردان می بینیم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✅ کانال برتــر حجاب
✅ برگزیده ی رصدنمای فضای مجازی
🌸
eitaa.com/joinchat/3093102592Cc9d364a057