حجیت ظاهر قرآن وی ادامه داد: اگر این مسئله را بپذیریم که راویان احادیث سطح علمی بسیار پایینی نسبت به ائمه دارند پس سخنانشان معتبر نیست در این صورت علم خداوند هم بی نهایت است ولی علم امام معصوم(ع) بی‌نهایت نیست (زیرا محال است وجودی بی نهایت نباشد و علم او بی نهایت باشد) با این حال ما ظاهر قرآن را حجت می‌دانیم و ظاهر کلام معصوم هم حجت است و همه هم آن را می‌فهمند. معصوم(ع) وقتی ظاهر کلامی را فرموده است لوازم آن را هم تا بی‌نهایت می‌دانسته و آن را اراده فرموده است ولی ما نمی‌توانیم استفاده کنیم؛ فرض این است که ما می‌خواهیم به ظاهر خبر واحد تمسک کنیم یعنی همانطور که خیر واحد، سیره عقلایی است به خبر ثقه و یا موثوق‌الصدرو هم اعتماد می‌کنیم که با خبر واحد محفوف به قرینه که یقین‌آور است تفاوت دارد. وی تاکید کرد: بنابراین ما ظاهر کلام خدا و امام(ع) را می‌فهمیم و به آن تمسک می‌کنیم ولی آن بخشی را هم که نمی‌فهمیم نمی‌خواهیم به آن استناد کنیم. یعنی خبر واحد از جهت صدور و از جهت دلالت هم ظاهرش ظنی است ولی دلیل حجیت آن سیره عقلاست.