🔰برگزاری دومین جلسه کمیته کرسیهای علمی
🗓۲۰ تیرماه ۱۴۰۲
🔻🔻مصوبات جلسه:
1️⃣مقرر شد در موارد خاص که کمیته، بررسی بیشتر را لازم بداند، صدور مجوز کرسی برای طرحنامه به نظر ارزیاب بیرونی که در کمیته کرسیها مشخص میگردد محول شود.
2️⃣چنانچه طرحنامه از مدرسه معینی واصل شود که برخی از مسئولان یا اساتید آن نسبت به پژوهش مربوطه شناخت داشته باشند، ترجیح بر دعوت از آنان به عنوان کارشناس مدعو در جلسه کمیته است.
3️⃣در خصوص تعریف کرسیهای ترویجی و تمایز آن با سایر کرسیها موارد ذیل به تصویب رسید👇👇👇:
✅کرسیهای ترویجی و نظریهپردازی ماهیتاً متفاوت نیستند. هر دو، کرسی علمی بوده و تفاوت آنها در درجه نوآوری است؛ به طوریکه میتوان هدف از این کرسیها را تمرین نظریهپردازی قلمداد کرد. لذا داشتن «مسأله» و «یافتههای تازه علمی پژوهشی» و وجود اقلی از نوآوری علمی در کرسیهای ترویجی - همچنانکه در مقالات علمی-ترویجی مورد انتظار است - ضرورت دارد.
✅بدین ترتیب کرسی ترویجی از بسیاری نشستهای تخصصی که به طور معمول در مدارس و مراکز علمی برگزار میشود و فاقد نوآوری علمی است (من جمله نشستهایی که بعد آموزشی آنها پررنگ است) متمایز میگردد.
✅وجود متن مکتوب برای کرسیهای ترویجی، نقد و مناظره - خواه انتشاریافته و خواه منتشرنشده - علاوه بر طرحنامه تکمیل شده ضروری است.
@dabirkhane_eetakh
#دبیرخانه_شورای_اعطای_مجوزها_و_امتیازهای_علمی_حوزه_علمیه_خراسان