👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan نوشت: برای اصلاح طلبان ساکن درBbc جناب باستانی به عنوان شاخص ترین اصلاح طلب مستقر در بی بی سی که حتی اصرار دارد کانال شخصی خود را با هویت بی بی سی مزین کند در نقد یاداشت بنده در باره آزادی عقیده، صدور حکم اعدام برای یوسفی اشکوری را مثال آورده است. اولا ایشان باید مثالی از امر محقق شده می زد یوسفی اشکوری همانند اکبر گنجی و سحابی به جرم شرکت در کنفرانس برلین به ۷سال زندان محکوم شد که پس از پنج سال آزاد شد مدعی است که با سر وصدا حکم لغو شد.همگان می دانند سر وصدا تاثیری بر تصمیمات قضایی در ایران ندارد که اگر داشت برخی پرسر وصداها این روزها زندان نبودند و علاوه برآن هزینه‌های حقوق بشری را به خاطر اجرای قصاص اسلامی نداشتیم. ثانیاً ایشان باید همه بند سوم یاداشت را می آورد نه یک جمله از اول و با نقطه چین جمله ای از اخررا. بند سوم یاداشت در باره عقیده ای است که عقیده اکثریت را سب، نفی و سلب می کند آیا کتاب آیات شیطانی وآن تهمت های عجیب و غریب به پیامبر از سوی نویسنده یا کاریکاتورهای پیامبر اسلام در غرب که احساسات یک ونیم میلیارد مسلمانان را جریحه دار کرد را آزادی عقیده می دانید؟ مسلمانان با مسیح علیه السلام چنین نمی کنند در غرب که قبح ذاتی هم وجود ندارد مرز آزادي را آزادي دیگری می دانند لذا احترام و عدم نفی عقاید دیگران از شروط ازادی عقیده است. در ایران امروز کتب سروش همچون بسط تجربه نبوی و قبض وبسط شریعت و......چاپ و توزیع می شود که قالب آن اظهار نظر است وکسی هم مانع نمی شود. آنجا که عقیده شما با عقاید اکثریت در تزاحم قرار می گیرد طبیعتاًباید ملاحظه کرد مگر اینکه مانند روشنفکران آنارشیست اظهار نظر نمایید. فرض کنید جناب باستانی نماز جمعه را قبول ندارد.می تواند قبول نداشته باشد و شرکت هم نکند اما نمی تواند روز جمعه برود درب دانشگاه تهران و فریاد بزند مردم شرکت نکنید و اگر همان مردم با او برخورد کردند بگوییم اظهار عقیده وی محترم شمرده نشده است. ذیلا مجددا بند سوم آن یاداشت که در باره "سب" عقیده اکثریت است را می آورم. "3- نکته‌اي که در ايران مهم است اينکه ممکن است فردي عقيده‌اي دارد که با عقيده اکثريت مطلق جامعه ضديت دارد يا عقيده وي معارض و نافي عقيده اکثريت است. آيا مي‌توان به وي اجازه داد عقيده اکثريت را نفي کند يا به آن بتازد؟ فرض کنيد فرد يا گروهي به اين باور و عقيده برسند که نبوت يک حقيقت الهي نيست، آيا مي‌توانند اين عقيده را در جامعه‌اي که حدود صددرصد آن موحد هستند ترويج داد؟ آيا مي‌شود عقيده‌اي را برگزيد که «سب» عقيده جامعه اکثريت باشد. بنابراين مرز آزادي عقيده اگر بخواهد در قالب «فعل» مرزهاي عقيدتي اکثريت را خدشه‌دار کند، طبيعتاً توسط اکثريت يا حاکميت برآمده از اراده اکثريت با پاسخ مواجه خواهد شد. اما اگر در ذهن و باور فرد باقي بماند هيچ تهديدي نبايد متوجه وي باشد. " اینجا بین فعل و ذهن باید تفاوت قائل بود 🔴 ما را در پیامرسان های ایرانی و همراهی نمایید!👇 ______ ! پیامرسان 👇 eitaa.com/daneshvadanestan پیامرسان 👇 http://sapp.ir/daneshvadanestan