٣-٤ "نيازبه پرورش و آموزش دائمي" قران در سوره مبارکه بقره آیه ١٥١ مي فرمايد: كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولاً مِّنكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُواْ تَعْلَمُونَ در اندیشه صحیح باور داریم معلم سرخانه داریم و ما شاگرد خصوصی هستیم و این معلم، کلیات و جزئیات امورات آموزشی و پرورشی را در اختیار ما قرار داده و به ما چیزی را یاد می دهد که بدون آن معلم، غیرممکن بود یاد بگیریم. معلمی که ارتباط با او راحت است. حرف حق می زند (آیاتنا) و پرورش می دهد (یزکیکم) و آموزش می‌دهد (یعلمکم) آموزشی که بدون این معلم، هيچ وقت نمی توانید یاد بگیرید . به شما آموزش هایی می‌دهد که هیچ روانشناس و فیلسوفی نمی تواند این آموزش حقيقي را به شما بدهد. این معلم وقت و بی وقت و گاه و بی گاه آموز ش و پرورش خاص را به ما ارائه می دهد. در اندیشه ناصحیح نیازی به پرورش شریعت نمی بینيم. نیازی به آموزش شرع احساس نمي كنيم و تصور بر این است که معلم الهي نظرات خودش را تحمیل می کند نه نظرات خدا را. يعني مي گوييم: العیاذبالله پیامبر حرف خودش را می زند. آدم معمولی تاریخ مصرفش تمام می شود در حالی که حرف حق تاریخ مصرف ندارد و لا زمان و لا مکان است. فکر می کنيم وجود آن معلم ضروری نیست و از طریق یک سلسله آموخته ها می توانيم ضروریات زندگی را حل کنيم. در حالی که این معلم چیزهایی یاد می دهد که فقط با این معلم می توان یاد گرفت. در اندیشه ناصحیح یک عده می گویند این معلم برای بقیه است و ما نياز نداریم. ولی اندیشه صحیح می گوید وجود مقدس پیامبر و آل پیامبر براي همه ما ضرورت دارد. هر وقت در محضر قرآن قرار مي گيريم در واقع از این معلم ها آموزش مي گيريم . در زيارت ال يس عرض مي كنيم : السلام علیک حین تبین سلام بر امام زمان(ع) وقتی قران را توضیح و تفسیر می کند. به همه حضرات معصومین می گویيم منظور از فلان آیه چی است؟ پيامش براي ما چيست؟ قران للناس است. در زمان مثلا ساسانی نیست که گروه خاصی می‌توانستند آموزش داشته باشند. آموزش برای همه است. مثلا مي گويند فلانی شاگرد خصوصی شده و معلم بسيار خوبي دارد. می گوییم پول دارد و می تواند خرج کند چون معلم خصوصی گران است. در حاليكه در اندیشه صحیح باور داریم در عالم معنا متمول هستيم. خداي سبحان به ما نمی گوید بیا کلاس پیامبر (ص). اتفاقا پیامبر(ص) دکتر دوره گرد است. او را سراغ ما می فرستد. معلمی که وارد هر خانه ای می شود و کار خود و حكمت و مصلحت خود را اِعمال می کند. حکایت ما این است که پیامبر معلم سرخانه ما است، خودش می آید و آموزش و پرورش و تعلیمات خصوصی را به تفصیل توضيح مي دهد اما متاسفانه ما حال خوش تكريم و يادگيري از ايشان را نداريم. در اندیشه صحیح باور داريم در هر مقطع سنی استحقاق آموختن را داريم، استحقاق پرورش یافتن هم به ما داده شده است. باور داريم که هر روز رزق علمی جدیدی به ما می رسد  و هر روز با وساطت این معلم رشد خاصی نصیب ما می شود و اندیشه ناصحیح هیچ کدام از این امور را قبول ندارد. ادامه دارد استاد بروجردي كلاس روانشناسي در قران ٩٤/٤/١٩ كانال در محضر استاد بروجردي را در پيام رسانهاي زير دنبال كنيد واتساپ ٧ https://chat.whatsapp.com/CVxqxiGzmkCJ5try0XgFcZ پيام رسان سروش پلاس ‏sapp.ir/darmahzareostadbroujerdi پيام رسان بله https://ble.im/boroojerdi پيام رسان گپ https://gap.im/darmahzar پيام رسان ايتا https://eitaa.com/darmahzareostadbroujerdi تلگرام @darmahzar لينك سايت حوزه علميه السلطان علي بن موسي الرضا(ع)👇 http://bit.ly/2WTptgK