💠 عدم مراقبت محسوس: 🔰 گاهی از جانب افراد مختلف در بازه زمانی مشخص و کوتاهی توصیه های مکرری به فرزندان می شود. تکرار توصیه به نماز برای آنها ملال آور است ولی توجه به نماز برای آنان خوشایند است. 🔰 عدم مراقبت محسوس و بی تفاوت نشان دادن خود نسبت به نماز خواندن فرزندان در همه دوره ها به ویژه پایه های پنجم و ششم توصیه می شود. 🔰 زیرا افراد نباید حس کنند نماز را برای اصرار کسی و یا دلخوشی دیگری اقامه می کنند. به همین دلیل تعیین پاداشی که ذهن فرزندان را به سمتی سوق دهد که گمان کنند نماز خواندن آنها برای دیگران است، القای چندان خوبی ندارد و در راستای تکریم آنان نیست. 🔰 در خانه و مدرسه ای که نماز خواندن اجباری است، به فرزند اینگونه القا می شود که نماز می خوانم چون مدرسه یا والدینم من را مجبور کرده اند درحالیکه اولین بخش نماز، نیت است که باید قربة الی الله باشد. 🔰 بزرگترین مشکل بچه های مقاطع دبیرستان و سه مقطع پایانی دبستان زمانی است که مخفی کاری می کنند. برای مثال در رابطه با خدا نظری دارند ولی آن را مطرح نمی کنند و این بعدها به یک معضل تبدیل می شود. 📚 استاد اخوت @davat_namaz