‍ ⭕️تله شناسی سایبری ❓چگونه شبکه های اجتماعی ما را به دام خود می اندازند؟ 🔺اهداف مصنوعی 🔺رسانه های بدون اصطکاک 💢سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف جوری طراحی‌ شده‌اند که وقت بیشتری از ما را بگیرند. البته سود آن‌ها در استفاده بیشتر ما از این برنامه‌ها است برای همین مدام چیزهای جالب و گزینه‌های جدیدی به فضاهای خود اضافه می‌کنند تا ما را به استفاده هرچه بیشتر از خود ترغیب کنند. دو قلاب اصلی که تحقیقات این حوزه به آن پرداخته‌اند یکی اهداف مصنوعی است و دیگری رسانه‌های بدون اصطکاک. 💢اهداف مصنوعی شامل موضوعاتی مانند بازی‌های دیجیتال، تعداد لایک و دنبال کننده می‌شود. واقعیت این است که این‌ها همیشه اهدافی هستند که آخر ندارند. یک بازی دیجیتال می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد و به پایان نرسد، تلاش برای جلب لایک و دنبال کننده هم حد نهایت ندارد برای همین تا بی‌نهایت می‌توان زمان ما را به خود اختصاص دهد. 💢مفهوم رسانه‌های بدون اصطکاک هم به آن دسته از رسانه‌ای مانند یوتیوب گفته می‌شود که بعد از تمام شدن یک ویدئو به‌صورت خودکار ویدئوی بعدی را نمایش می‌دهد. یکی از بزرگ‌ترین کارهایی که بسیاری از شرکت‌ها انجام داده‌اند حذف نشانه‌های توقف است. تمام شدن یک متن یا یک ویدئو یعنی شروع شدن بعدی و این یعنی تا بی‌نهایت می‌توان به تماشا نشست. برای همین بهتر است انواع کانال‌ها و فضاهای غیرضروری که در آن‌ها عضو هستیم را خاموش‌کنیم تا مدام در معرض پیام‌های وسوسه کننده برای دیدن کلیپ، تصویر یا محتوای جدید قرار نگیریم. ✅آرما(آرمان ناتمام) @defa_baghist