خبرگزاری دفاع مقدس استان گیلان
. 🔴 ظرفیت و بستر لازم برای داشتن رسانه پویا فراهم شود ➕حجت‌الاسلام احسان الله محمدی، مسؤول دفتر نما
. فرمانده سپاه قدس گیلان: 🔴 رسانه‌ها در جنگ ترکیبی و شناختی فعلی نقش اصلی و اساسی دارند ➕سردار سرتیپ دوم پاسدار «حمید دامغانی»، فرمانده سپاه قدس گیلان، عصر امروز در همایش خبرنگاران حسینی و گرامیداشت ۱۶۵ شهید خبرنگار غزه در مجتمع یاس رشت، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: کار رسانه‌ای حضرت زینب سلام الله علیه در واقعه کربلا اثر فراماکانی و فرازمانی در طول تاریخ داشته است. حضرت زینب (س) در این حادثه، واقعیت را روایت کرد. ➕وی افزود: در طول انقلاب اسلامی، ما همه موانع را پشت سر گذاشتیم و در مواقعی همه دنیا تلاش کردند انقلاب را نابود اما موفق نشدند.‌ شرایط گام دوم انقلاب، ویژه است و عمل ما از عمل واکنشی تغییر ماهیت داده است و امروز انقلاب، کُنشی عمل می‌کند و اثرات آن را شما می‌بینید. ➕وی افزود: پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین جنگ ترکیبی را با دشمن داریم تجربه می‌کنیم و اکنون در میدان عمل با آن‌ها درگیر هستیم. بستر اصلی این جنگ ترکیبی تمام عیار، یک جنگ شناختی است و در این جنگ، رسانه‌ها نقش اصلی دارند. ➕فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: رسانه خط مقدم این درگیری‌ها است و اهالی رسانه‌ها، رزمندگان خط مقدم این جنگ هستند. امکان ندارد در این شرایط جنگی پیروز شویم بدون اینکه در رسانه موفق شویم. امروز رسانه هم بدون استفاده از هنر اثری ندارد و رسانه باید مجهز به هنر باشد. ما باید به حوزه رسانه توجه ویژه داشته باشیم. متأسفانه هنوز این موضوع به شکل جامع درک نشده است. ➕سردار سرتیپ دوم پاسدار «دامغانی» ادامه داد: ما امروز نیاز به جبهه‌بندی رسانه‌ای داریم و اگر در اینجا قدرت‌سازی نکنیم نمی‌توانیم شرایط را عوض کنیم. ➕فرمانده سپاه قدس گیلان تأکید کرد: ما امروز نیاز به چریک رسانه‌ای داریم که خودشان طراحی عملیات و عمل کنند. امروز سرعت تحولات زیاد است و باید در لحظه کنش رسانه‌ای داشته باشیم و امروز کسی نمی‌تواند این نقش را ایفا کند اما به این جنگ ترکیبی و شناختی اعتقاد نداشته باشد. ➕وی تأکید کرد: نقش رسانه‌ها، در جنگ ترکیبی دشمن، نقش محوری و اساسی است و اگر رسانه‌ها، درک درستی از راهبردهای دشمن داشته باشتد و قوه تجزیه و تحلیل لازم را داشته باشند می‌توانند این نقش را ایفا کنند. ➕سردار سرتیپ دوم پاسدار «دامغانی» تأکید کرد: رسانه باید شجاعت روایت کردن را هم داشته باشد. رزمنده‌ای که در میدان جنگ حضور دارد باید هزینه‌های جنگ را هم بپذیرد و پذیرش این هزینه‌ها همان شجاعت است. ➕ فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: رسانه‌ها بر قلب و ذهن مردم اثرگذار هستند و می‌توانند در مردم حرکت ایجاد کند و یا مانع ایجاد کند و باید رسانه‌ها این موارد را لحاظ کنند. https://eitaa.com/defapressguilan