📳 تفاوت این دو تیتر  و پرداختن به یک خبر رو توسط ببینید. ❌ اشاره به جزئیات خبر برای اسرای اسرائیلی همراه تصاویر جذاب برای برانگیختن بیشتر مخاطب ❌ اشاره کلی به تعداد اسراء و استفاده از تصویر دور اتوبوس ✅ نکاتی از منظر سواد رسانه‌ای: هر چه تصویر یا محتوایی برای مردم ملموس‌تر باشد، اثر بیشتری بر نگرش و در نهایت کنش مخاطبان خواهد داشت. موضوعی که بسیار مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی و حامیان اونها است. ☑️ به یک مثال دیگر توجه کنید تا متوجه شوید بی‌بی‌سی چطور با انتخاب تیتر و تصویر به کمک اسرائیل آمده👇 برای مثال به این نوع خبر که در این مدت زیاد شنیدیم توجه کنید: ❌ صدها کودک فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند. ❌ بتانی یوخولوم کودک دو ساله حین بازی و جلوی چشم مادرش توسط نیروهای مقاومت به رگبار بسته شد. ☑️در جمله اول با وجود اینکه صدها کودک کشته شده‌اند ولی چون جزئیات خاص و قابل درک بیان نشده و تا حدودی در اثر تکرار عادی سازی شده است برای مخاطب ملموس نیست ☑️ در جمله دوم جزئیات زیادی (اسم کودک، اسم مادر، سن، نحوه کشته شدن) بیان شده بیان چنین جزئیاتی چه در کلمات و چه در تصاویر، به صورتی برای مخاطب بیشتر قابل لمس است و لذا همذات پنداری بیشتری اتفاق میافتد. 📲مدیریت تصویر در شرایط جنگ یعنی ارائه تصویری ملموس به دور از مفاهیم انتزاعی و دارای عامل انسانی با هدف برانگیختن احساسات    🏴انتشار_حداکثری-با_شما https://eitaa.com/dghjbbhg