بازدید رضاخان از مراحل ساخت پل ورسک - سال 1315 این پل توسط شرکت دانمارکی "کامپساکس" و با استفاده از مهندسان اتریشی و آلمانی ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم، متفقین برای جلوگیری از شکست شوروی از آلمان، روزانه با ۷۵ قطار ادوات نظامی و تسلیحات را از بندر شاهپور (بندر امام خمینی) به بندر ترکمن می‌رساندند و بطور متوسط هر ۲۵ دقیقه یک قطار از روی پل ورسک عبور می‌کرد. اهمیت این پل در دوران جنگ چنان بود که توسط چرچیل، نخست‌وزیر وقت انگلیس «پل پیروزی» لقب گرفت! محمد سجادی وزیر راه ایران بین سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۲۰ با اشاره به مین‌گذاری پل ورسک توسط حکومت رضاخان می گوید: «با شنیدن اخبار وحشتناک از جبهه‌های جنگ شوروی، دستور مین‌گذاری پل ورسک و پل‌های مهم دیگر راه‌آهن داده شد و این کار با دقت و به صورت محرمانه انجام پذیرفت. لیکن پس از اشغال ایران توسط متفقین، دستوری برای انفجار پل‌ها صادر نشد و متفقین هم از مکان دقیق آن‌ها باخبر شدند!» 💢 مرور جدی و طنز تاریخ دوپهلوی در @dopahlavi