#قطرات_بارانی_۱۶۳۹
📌همراه با نظرات شما
در تفاسیر گفته شده :صلوة خداوند تمجيد و ثناء بر او است و صلوة ملائكه تنزيه و تقديس او است و صلوات مؤمنين دعاء در ارتقاء درجه و قبول شفاعت و ساير مقامات است.
📌همراه با نظرات استاد
سلام و رحمت الهی بر شما.
آيا *خاصيت* اين *تمجيد و ثناء* و *تنزيه و تقديس* برای خود شما روشن است؟
و آيا *تلفظ عبارت صلوات* عامل *ارتقاء درجه مؤمنين و شفاعت* آنها می شود؟
📌همراه با نظرات شما
در دعای معروف به دعای حریق (از تعقیبات نماز صبح) در صحیفه فاطمیه مادرمان حضرت زهرا سلام الله علیها از خداوند می خواهند :
اللهم صل علی محمد واهل بیته المبارکین و صل علی جبرئیل و...حتی تبلغهم الرضا و تزیدهم بعد الرضا مما انت اهلهه یا ارحم الراحمین
اللهم اعط محمدا الوسيلة و الفضل و الفضیله و الدرجه الرفیعه و اعطه حتی یرضی وزده بعد الرضا مما انت اهله یا ارحم الراحمین
با توجه به خواسته حضرت زهرا از خداوند و همچنین فرمایش شما در پاسخ به سوال چهلم ، بنده معنی صَلّ را اینگونه متوجه شدم که الله به مومنان امر نموده است که از خودش(الله) بخواهند که بر پیامبر مجموعه ای قرار دهد که ایشان را از هر نوع سوختنی حفظ کند و مثل نردبانی موجب رفعت و تعالی و عروج پیامبر شود. بنده این نتیجه را گرفتم که کمال و ارتقا برای پیامبر پایانی ندارد و این امر معنوی با شهادت حضرت محمد تمام نشده و با صلّ الله و ملائکه و دعای مومنان همچنان افزایش میابد و به تبع صلّی که بر پیامبر تحقق میابد مومنان با توجه به میزان تسلیمشان (استحقاق و ظرفیت و قابلیت تسلیم) از صلّ بهرمند می شوند. و تسلیم مومنان است که موجبات *ارتقای درجه و شفاعت* را برای مومنین فراهم می آورد. و مومنی که تابع و مطیع پیامبر باشد ( در حقیقت تسلیم باشد، فرمول: تابع+ مطیع=تسلیم)با تحقق صلّ برای پیامبر، صلّ برای او هم محقق می شود.
📌همراه با نظرات استاد
بله ظاهرا همینطور است که *هر نوع فیض رحمتی* فقط از طریق *نبوت* به *تمام مخلوقات* و *خصوصا انسان* می رسد.
پس در *نبوت و رسالت* ، *تعطیلی* نیست.
و مؤمنین به اندازه *اطاعت و تبعیت و تسلیم* بودنشان نسبت به *مجموعه نبوت* از آن فیوضات و برکات برخوردار می شوند.
🍃واژه:
#صلوات
@dr_ghofrani2