تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
قطرات بارانی _ ۲۷۶۳ پرسش زمان غیبت ما به امام هم دسترسی نداریم. پس با مکانیزمی ولی فقیه را انتخاب
قطرات بارانی _ ۲۷۶۴ پاسخ سلام و رحمت الهی بر شما. ۱ـ در مقدمه فرموديد: « ما به امام دسترسی نداريم »، در حالی كه اصلا قرار نبوده و نيست كه *تمام افراد بشر* بتوانند و لازم و ممكن و مفيد باشد با *امام* (حتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف) در ارتباط *بی واسطه* باشند. ۲ـ فرموديد: « با مكانيزمی ولی فقيه را *انتخاب* می كنيم. » اما از نظر عقل و قرآن، *هر نوع ولايتی* بايد *منصوب الهی* باشد و ما (مثل مردم مصر، بصره، مدائن و ...) فقط *نايب منصوب* امام را *شناسائی* می كنيم (نه انتخاب). ۳ـ فرموديد: « ولی فقيه، مورد *نقد* بعضی از طرفداران نظام است » سخنتان *مبنای* درستی ندارد، زيرا در طول تاريخ، هميشه *خدا* و *تمام أنبياء و أولياء* و *تمام حقايق* و *خوبان* مورد *نقد* بوده و هستند و اين فقط *جهالت* يا *لجاجت ناقدان* را إثبات می كند. ۵ـ فرموديد: « ولی فقيه، معصوم نيست. » در حالی كه هيچ آيه و روايتی، *عصمت* أنبياء و أولياء الهی را *شرط اطاعت* از آنان قرار نداده و خود آنان هم *ادعای* عصمت نداشتند و هيچ كدام از *نواب* آنان هم، *معصوم* نبودند اما اطاعت تمام آنان به خاطر *نصب الهی* حتما *واجب* بوده و هست. ۵ـ فرموديد: « چه *نظارتی* بر ولی۰ فقيه است؟ ». *نظارت* از نظر هر عاقلی، (و هر كشوری) بايد از مقام *بالاتر* باشد نه *پائين تر* (مثلا: قرار نيست مردم ناظر بر أنبياء و أولياء الهی، يا فرزندان ناظر بر رفتار والدين باشند.) و مجلس خبرگان و مراجع، بر *ولی فقيه،* و *امام زمان* عجل الله تعالی فرجه الشريف بر كار *نايب* خود، و *خداوند* بر *سفير* خود نظارت دائمی دارند. ۶ـ در تمام كشورها و در بيان قرآن، *اختيارات* قائم مقام و *نايب* همان اختيارات *مقام اصلی* است. ۷ـ نحوه *ارتباط* مردم با *مقام معظم رهبری* حفظه الله، به دهها شكل مختلف در جريان است. ۸ـ *تعداد پرسش هائی* كه از مقام معظم رهبری (دامت بركاته) شده و می شود، از پرسش هائی كه از أميرالمؤمنين صلوات الله عليه شده، *كمتر* نيست. ۹ـ *انتقاد* ، *ايرادگيری* ، *اعتراض* بـا *سئوال* فرق دارد. متأسفانه در طول تاريخ، مردم از أنبياء و أولياء الهی، *سئوال* نداشته و ندارند، لذا أميرالمؤمنين صلوات الله عليه، بارها فرمودند: *سلونی* (از من بپرسيد.) مقام معظم رهبری (دامت إفاضاته) هم بارها مردم و خصوصا جوانان را به *مطالبه گری* توصيه فرموده اند. اينكه بگوئيم: خدايا؛ چرا يكجا *سيل* و يكجا *خشكسالی؟* چرا يكجا *سرمای كشنده* و جای ديگر *گرمای خفه كننده؟* چرا يكجا *وفور نعمت* يكجا *فقر و قحطی؟* و چرا .... اينها *سئوال* نيست، *اعتراض* است كه از *ضعف اطلاعات* يا *جهالت* و يا *عناد و لجاجت* است. ۱۰ـ *نظام قرآنی* چيزی به نام *انتخابات* ندارد، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، (كه نظارت استصوابی دارد) انتخابات، نام ديگر همان *بيعتی* است كه *به أمر الهی* در *غدير خم* از مسلمانان گرفته شد. ۱۱ـ طبق بيان صريح قرآن، *رأی مردم* فقط در *بيعت* دخالت دارد، اما بعد از آن، هر مسلمانی بايد *تسليم* باشد و *بی چون و چرا* از *مقام منصوب* الهی، *اطاعت* كند. (و رسيدن به اين درجه از فهم و معرفت و اطاعت، از *لوازم ظهور* حق در جهان است.) ۱۲ـ اينكه سپاه ظاهراً *مسلمان* و *تحت فرمان* (معصوم) در جنگ *صفين* با كمال بی عقلی و بی أدبی و بی تقوائی، با *ولی أمر الهی* خود *مخالفت* كردند، ناشی از اين بود كه *عاقلانه* مسلمان و مؤمن نبودند. به فرمايش قرآن: *وَ لَمَّا يَدْخُلِ الْإيمانُ في‏ قُلُوبِكُمْ* ۱۳ـ از اينكه اين *ابهامات مهم و گريبانگير اكثر مردم* را كه *ناشی از ضعف و ايراد كتاب های درسی* و *سخنان ناقص و گاه غلط مطرح در رسانه ملی* است، مطرح فرموديد، بسيار از شما سپاسگزارم. ۱۴ـ برای اينكه مسائل (صدر اسلام)(و امروز جامعه) برايمان به درستی روشن شود، بايد *بررسی و قضاوت* درباره *عملكرد نظام جمهوری اسلامی* را از *بررسی و قضاوت* درباره *عملكرد مسئولين لايق يا نالايق* در طول اين چهل و دو سال، حتما جدا كنيم. اگر يك *تازه مسلمان* بخواهد رفتار *خلفاء غاصب* و *معاويه* و *يزيد* و *مروانيان* و *بنی العباس* و *فاطميون مصر* را به حساب *نظام اسلامی* بگذارد، قطعا به *سرچشمه* نمی رسد. ۱۵ـ *اقتدار* و *أمنيت* و *عظمتی* كه امروز *امت اسلامی* پس از چهل و دو سال *غلبه نفاق و جنگ و فتنه و خيانت و تحريم* در زمينه ها و ابعاد مختلف و به *بركت حمايت مردم فهيم كشور* از *نايب حكيم منصوب الهی* به دست آورده، و از *فرش ذلت كامل* به *عرش عزت روزافزون* رسيده، قابل كمترين خدشه ای نيست و با *چشم غير مسلح!* هم می توان آنها را اعتراف كرد. ۱۶ـ احتمالا اگر از *رفتار خالد بن وليد* با *مردم يمن* در زمان رسول أكرم صلی الله عليه و آله و *زياد* در زمان أمير المؤمنين صلوات الله عليه مطلع بوديد، *حوادث اوين* و غيرو را به حساب *نظام* و *رهبری* نمی گذاشتيد. و العاقبه للمتقين. 👈واژه: