⁉️ چرا مرجعی برای رسیدگی به تخلفات شاعران آئینی و مداح‌ها نداریم؟ صفحه‌ی 1️⃣ معمولا آنجایی که قانون نظارت کمتری دارد تخلفات بیشتری صورت می‌گیرد . علت این‌که در مراکز شهرها تخلفات رانندگی در مقایسه با حاشیه‌های شهرها کمتر است ، وجود پلیس است . حتی شب‌ها که پلیس راهوری وجود ندارد در معابری که به دوربین مدار بسته مجهزند آمار تخلفات رانندگی پائین است اما در حاشیه‌ها و معابر دور افتاده حتی فلکه‌ها را خلاف جهت دور می‌زنند ، چون نه پلیسی وجود دارد و نه دوربینی . حتی جگرکی‌ها مرجعی برای رسیدگی به تخلفات دارند و اگر یک سیخ جگر را بیشتر از نرخ مصوب بفروشند اتحادیه آنها را جریمه نموده و توبیخ می‌نماید اما چنانچه شاعر یا مداحی نرخ نجومی داشته باشد اتحادیه‌ای برای توبیخ او نیست . سال‌هاست داد می‌زنم مداح‌ها و شاعران آئینی باید تحت نظارت مرجعی مثل دادگاه ویژه‌ی روحانیت باشند اما دریغ از توجه مسئولین ذی‌ربط . اینجانب برای مجلسی با دوستی که شعر می‌خوانَد تماس گرفتم و او گفت: به خاطر شما پنجاه‌میلیون جالب اینجاست که او شاعر خوبی نیست و لذا شعرهای شاعران دیگر را می‌خوانَد اما مخاطبان نمی‌دانند . بگذریم .... آیا نرخ سی دقیقه شعرخوانی پنجاه میلیون است؟ حدود هفت‌سال پیش آقای مداح جوانی بابت یک‌دهه یعنی ده شب به عبارت شبی یک ساعت از بانی احمقی یک‌میلیارد علاوه بر یک ویلا به قیمت ششصدمیلیون گرفته و هیچ‌ مرجعی توبیخش نکرده ولی اگر جگرفروشی جگر را سیخی پنجاه هزار تومن بفروشد او را رسوا می‌کنند . البته با احترام خاصی که برای شاغلان هر شغلی قائلم منظورم مقایسه‌ی جگرفروشی با شعرا و مداحان نیست و خوب می‌دانم اگر تمام هستی را در ازای فقط یک بیت به شاعر آل الله بدهند اندکی از حق او را داده‌اند اما وقتی نرخی معین نماید طلبی دیگر از ذوات مقدسه نباید داشته باشد . البته فقط طی نمودن‌های نجومی تخلف شاعران آئینی و مداحان نیست . روضه‌های بی‌سندی که بعضی از آنها توهین فاحش به خاندان رسالت است از جمله تخلفات قشر مذکورند . قمارباز مستی در خیال خودش شب با سیدالشهدا سر یک کیسه برنج قمار می‌کند و به حضرت می‌بازد . فردا کیسه‌ی برنجی را که باخته می‌برد تحویل حسینیه‌ای بدهد و کسی به او می‌گوید: (بانوی بزرگواری تا چند دقیقه پیش انتظار تو را می‌کشید اما دیر آمدی و او رفت) . قمارباز از او پرسید: (آن زن که بود و با من چه‌کار داشت؟) او گفت: (نمی‌دانم اما گفت به شما بگویم: من نذر برنجی را که دیشب به فرزندم باختی و برای مجلس آوردی پذیرفتم) آنگاه مرد قمارباز می‌فهمد که او صدیقه‌ی کبری سلام الله علیها بوده و لذا توبه می‌کند . این داستان را مداح شاخصی در برنامه‌ی زنده‌ی رسانه‌ی ملی می‌خواند اما مرجعی نیست تا رسیدگی نماید . از یک‌سو نستجیر بالله قمارباز جلوه دادن ارباب عالم و از سوی دیگر انتظار حضرت زهرا سلام الله علیها برای دیدن قمارباز مست و در نهایت این‌که صدیقه‌ی طاهره برنجی که محصول شرط‌بندی و حرام بوده را پذیرفته و چه بسیار روضه‌های سخیفی از این دست که می‌خوانند و اگر مستمعی سند تقاضا نماید به تریج قبای حضرت مداح برمی‌خورد ، البته کمتر مستمعی پیدا می‌شود که زیر بار اراجیفی از این دست نرود و متاسفانه مستمعین امروزی با سرفه‌ی مداح هم اشک می‌ریزند و چنان مسخ مداحان سلبریتی شده‌اند که بی‌چون و چرا هر روضه‌ای می‌پذیرند . دایی‌های حضرت عباس آمده بودند در خانه‌ی امام علی که سری به خواهرشان ام‌البنین (علیهم صلوات الله) بزنند در حالی‌که خواهر آنها عباس بن علی را حامله بود . حسین بن علی سلام الله علیهما که بچه بود در حیاط خانه بازی می‌کرد و هرگاه از مقابل در رد یا وارد اتاق می‌شد ام‌البنین علیها صلوات الله به احترامش از جا برمی‌خاست . برادران او که شاهد ماجرا بودند ، عرض کردند: (تو بارداری و صلاح نیست در برابر کودکی برخیزی) . ام‌البین علیها السلام فرمود: (دست من نیست ، طفلی که در رحِم او را حمل می‌کنم مرا برمی‌خیزاند) . دو برادر او که دو پهلوان عرب بودند به او گفتند: (این‌بار اگر حسین از مقابل در رد یا وارد خانه شد دو بازوی تو را گرفته ، نمی‌گذاریم از جا برخیزی) و چنین نمودند اما به محض ورود کودک که حسین علیه السلام باشد عباس از بطن مادر آن سه نفر را به احترام برادر از جا بلند کرد) . این روضه‌ی افسانه‌ای و تخیلی را حقیر از زبان مداح شاخصی شنیدم و آنچه بیش از روضه حیرت‌آور بود تائید پامنبری‌ها با صلواتِ بلند بر محمد و آل محمد بود . ادامه را در صفحه‌ی بعدی بخوانید👇