🔻 اهمیت و ضرورت ارزیابی و تحول در تدوین کتاب‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران 🔹 خانم مریم اسماعیلی پرزان، استاد موفق حوزه: مهم ترین ضعف نظام آموزشی کشور ما در تمامی سطوح آموزشی از ابتدایی ترین سطح گرفته تا بالاترین مراتب دانشگاهی و حوزوی، به جای توجه به رویکرد عملی و مهارتی فراگیران و نیازهای جامعه و زمان و دوره حاضر، توجه به رویکرد حفظ محوری و یادگیری سطحی است و یا در برخی نظام های آموزشی مثل حوزه های علمیه به جای توجه به مسئله آموزش محوری به مسئله پژوهش محوری پرداخته می شود. 🔹 یک کتاب درسی مطلوب و اثر بخش جهت یادگیری باید دارای خصوصیات و ویژگی های خاصی باشد به این صورت که محتوای کتاب با اهداف آموزشی آن کتاب مطابقت داشته، در یک خط سیر مشخص و منطقی قرار قرار بگیرد و با یادگیری های قبلی فراگیران نیز تطابق داشته باشد. 🔹 ارزیابی محتوای کتاب های درسی در تمامی سطوح آموزشی به ویژه کتاب های حوزوی و دانشگاهی علاوه بر کمک به افزایش کارایی و اثربخشی آنها، می تواند تحقق مطلوب اهداف آموزشی را نیز به دنبال داشته باشد. متن کامل: http://news.whc.ir/news/view/116021 🌸کانال رسمی حوزه‌های علمیه خواهران 🆔 @kowsarnews @eduwhc I معاونت آموزش مرکز