در پاسخ به سوال یکی از اعضای کانال در خصوص مشکلات آموزشی و افت تحصیلی در مقطع متوسطه اول :
#افت_تحصیلی در دانشآموزان دوره متوسطه اول (حدود سن 12 تا 16 سال) میتواند به عوامل متعددی برگردد که به طور کلی میتوان آنها را در چند دسته زیر بررسی کرد:
عوامل شخصی:
مسائل روانشناختی و روانی: مانند اضطراب، افسردگی، استرس، ناراحتی، نارضایتی از خود و ...
ناکارامدی تحصیلی: مشکلات در نحوه مطالعه، مهارتهای تحصیلی ناکافی، نداشتن استراتژیهای مناسب برای یادگیری و ...
مشکلات خانوادگی: مانند مشکلات خانوادگی، تغییرات در خانواده (مثل جدایی و ...)
مشکلات جسمانی: مانند بیماریها، مشکلات جسمی و ...
عوامل مدرسه:
روابط با معلمان: مشکلات رابطهای با معلمان، عدم تطابق با روشهای آموزشی معلمان و ...
محتوای آموزشی: عدم تطابق محتوای آموزشی با نیازها و سطح یادگیری دانشآموزان، عدم جذابیت موضوعات و ...
محیط آموزشی: مشکلات ناشی از محیط فیزیکی مدرسه، مانند نورپردازی، دمای مناسب، نظم کلاسی و ...
عوامل اجتماعی:
رفتار همسالان: مشکلات رفتاری دانشآموزان، بلوغ زودرس، مشکلات اجتماعی و ...
فشارهای اجتماعی: مانند فشارهای همسالانه، فشارهای خانوادگی، فشارهای فرهنگی و ...
تغییرات اجتماعی: مانند تغییرات در جوامع روستایی به شهری، مهاجرت، تغییرات فرهنگی و ...
عوامل سیستمی:
سیاستهای آموزشی: مشکلات ناشی از سیاستها و استراتژیهای آموزشی، نبود زیرساختهای لازم، نقص در سیستم ارزیابی و ...
مدیریت مدرسه: مشکلات در مدیریت مدرسه، نظم و انضباط در مدرسه و ...
این عوامل میتوانند به طور مختلف به افت تحصیلی دانشآموزان در دوره متوسطه اول کمک کنند و نیاز به بررسی دقیقتر و توجه به شرایط خاص هر دانشآموز دارند.
#روانشناسی_آموزشی #یاددهی_یادگیری #افت_تحصیلی #مشکلات_رفتاری #محتوای_آموزشی #فشارهای_اجتماعی #سیاست_آموزشی #مدیریت_مدرسه
Join us: Materials for EFL Teachers
🆔
https://eitaa.com/efl_teachers