در پاسخ به سوال یکی از اعضای کانال در خصوص مشکلات آموزشی و افت تحصیلی در مقطع متوسطه اول : در دانش‌آموزان دوره متوسطه اول (حدود سن 12 تا 16 سال) می‌تواند به عوامل متعددی برگردد که به طور کلی می‌توان آنها را در چند دسته زیر بررسی کرد: عوامل شخصی: مسائل روانشناختی و روانی: مانند اضطراب، افسردگی، استرس، ناراحتی، نارضایتی از خود و ... ناکارامدی تحصیلی: مشکلات در نحوه مطالعه، مهارت‌های تحصیلی ناکافی، نداشتن استراتژی‌های مناسب برای یادگیری و ... مشکلات خانوادگی: مانند مشکلات خانوادگی، تغییرات در خانواده (مثل جدایی و ...) مشکلات جسمانی: مانند بیماری‌ها، مشکلات جسمی و ... عوامل مدرسه: روابط با معلمان: مشکلات رابطه‌ای با معلمان، عدم تطابق با روش‌های آموزشی معلمان و ... محتوای آموزشی: عدم تطابق محتوای آموزشی با نیازها و سطح یادگیری دانش‌آموزان، عدم جذابیت موضوعات و ... محیط آموزشی: مشکلات ناشی از محیط فیزیکی مدرسه، مانند نورپردازی، دمای مناسب، نظم کلاسی و ... عوامل اجتماعی: رفتار همسالان: مشکلات رفتاری دانش‌آموزان، بلوغ زودرس، مشکلات اجتماعی و ... فشارهای اجتماعی: مانند فشارهای همسالانه، فشارهای خانوادگی، فشارهای فرهنگی و ... تغییرات اجتماعی: مانند تغییرات در جوامع روستایی به شهری، مهاجرت، تغییرات فرهنگی و ... عوامل سیستمی: سیاست‌های آموزشی: مشکلات ناشی از سیاست‌ها و استراتژی‌های آموزشی، نبود زیرساخت‌های لازم، نقص در سیستم ارزیابی و ... مدیریت مدرسه: مشکلات در مدیریت مدرسه، نظم و انضباط در مدرسه و ... این عوامل می‌توانند به طور مختلف به افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول کمک کنند و نیاز به بررسی دقیق‌تر و توجه به شرایط خاص هر دانش‌آموز دارند. Join us: Materials for EFL Teachers 🆔 https://eitaa.com/efl_teachers