🌷🌷 حکمت بیست و هفتم 🌷🌷
🔻 «عکس العمل شدید قرآن نسبت به این مسئله و وجه آن»
🔺 قرآن در پاسخ آن سخن نادرست می فرماید: «لَقَدْ جِئْتُمْ شَيْئاً إِدًّا» (مریم/89)؛ هر آینه آورده اید سخنی سهمگین و سنگین. ببینید تعبیر خدا چیست؛ حرف گرانی، حرف سهمگینی، عقیده بسیار خطرناکی را ارائه داید. « لَقَدْ جِئْتُمْ شَيْئاً إِدًّا » حقا سخنی گران و سهمگین ارائه دادید. «تَكادُ السَّماواتُ يَتَفَطَّرْنَ مِنْهُ وَ تَنْشَقُّ الْأَرْضُ وَ تَخِرُّ الْجِبالُ هَدًّا» (مریم/90)؛ کم مانده بود که آسمان ها از یکدیگر بپاشد، بشکافد، و زمین از هم بدرد و کوه ها در هم فرو ریزد. «أَنْ دَعَوْا لِلرَّحْمنِ وَلَداً » (مریم/91)؛که برای خدای رحمان، فرزندی خواندند و معتقد شدند.
🔹 پیداست که مسئله خیلی مهم است. خدا آن جور نیست که یک فحشی، یک حرف بدی، به او بربخورد؛ احساساتی که نیست پروردگار عالم. آنچه که به عنوان عقیده به مردم می دهد، آن چیزی است که در تأمین هدف های الهی دخالت دارد. آنچه هم که به عنوان عقیده فاسد نفی می کند، آن چیزی است که اعتقاد به آن، در تأمین فساد جامعه دخالت دارد.
🔻 نفی عقیده فاسد به معنای نفی یک رگه فساد است در جامعه بشری. و اعتقاد به اینکه خدا ولد دارد، خدازاده و آقازاده دارد، فرزند دارد، اعتقاد به حد واسط بین خدا و بشر، حد فاصل، این اعتقاد مفاسدی دارد در جامعه، که البته این تدریجاً در ضمن بحث های توحیدی مفاسدش معلوم می شود. این در حقیقت بهانه ای است برای اینکه بندگان، غیر اینکه بنده خدا می شوند، بنده یکی دیگر هم بشوند.
🔸 مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، ص 153.
🌷🌷🌷
🆔
@emameaskarimasjed
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄