🏴 همراه با کاروانی که پس از اربعینی به کربلا رسیده‌اند، به‌سوی کربلا رهسپار می‌شویم و می‌بینیم: ▪️تربت حسین است و گونۀ کبود زینب، ▪️تربت حسین است و سرِ شکستۀ زینب، ▪️تربت حسین است و مسافران از سفربازگشته. 🔲 اما، برای زیارت حسین، دیگر نباید نیزه‌شکسته کنار بزنند، دیگر نباید شمشیرشکسته کنار بزنند، دیگر زینب دنبال برادرش نمی‌گردد... دیگر حسین با رگ‌های بریده برای دخترش روضۀ خودش را نمی‌خواند: ▪️شیعتی مَهْما شَرِبْتُم ماءَ عَذْبٍ فَاذکُرونی ▪️اَوْ سَمِعْتُم بِغَـــــریبٍ اَوْ شَهیدٍ فَانْدُبُونی (شیعیان من، هر زمان که آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید؛ یا هرگاه ذکری از غریب یا شهیدی می‌شنوید، بر من ندبه و زاری کنید.) و شاید ذکر زیر لب زینب این باشد: ▪️مهمان رسیده ای تنِ بی‌سر برای تو ▪️ زینب ز شام آمده تا کربلای تو 🔲 اما بر این باوریم که دل ما در ایام اربعین سعی صفا و مروه دارد؛ ▪️ گاهی باید در کربلا در مراسم دفن رئوس مطهر شرکت کنیم. ▪️و گاهی همراه بشیر، به مدینه برویم و مدینه را آمادۀ سوگواریِ حسین کنیم. ▪️گاهی باید در کربلا در محضر امام سجاد قرار بگیریم و دورادور شاهد و ناظر دفن سرهای مطهر باشیم، ▪️ گاهی هم در مدینه به حضرت ام‌البنین خبر ورود کاروان را بدهیم. ▪️ گاهی در کربلا در کنار امام سجاد برای الحاق سر مطهر حضرت علی اکبر به بدن حضور پیدا کنیم، ▪️گاهی در مدینه به خانۀ لیلا وارد شویم و همراهِ همۀ این کاروان، گزارش بدن ارباً اربا را بشنویم. ▪️گاهی در کربلا به قرآن کوچکی که روی سینۀ حسین قرار گرفته، اظهار ارادت کنیم؛ قرآنی که سورۀ حمدش جدا شده... ▪️گاهی در مدینه، در مجلس سوگی که امّ‌السلمه برپا کرده است، حاضر شویم... *خلاصه که در ایام اربعین می‌خواهیم زائر شویم...* 📚 «گزیده‌ای از کتاب اشک، اثر استاد زهره بروجردی» 🌐 موسسه علمیه السلطان علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام در فضای مجازی: سایت | بله | ایتا | تلگرام