↙️ در نبردهای ترکیبی، چریک رسانه‌ای باشیم فتنه امروز یک نبرد ترکیبی تمام عیار است و بدون شک، بیشترین سهم از اثرگذاری را رسانه‌ها دارند. دشمن به خوبی متوجه این مسئله شده و این روزها رسانه‌هایش در خط مقدم نبرد، بیشترین نقش را ایفا می‌کنند. بنابراین اگر تا دیروز به فکر تربیت افسران جنگ نرم بودیم، با پیچیده تر شدن ابعاد ماجرا، باید به فکر تربیت چریکهای رسانه‌ای باشیم! ⬇️ اما ملزومات چریک رسانه‌ای چیست؟ 1️⃣ دشمن شناسی (شناخت دشمن، پی بردن به اهداف و روش‌هایش در ضربه زدن، آگاهی از نقاط قوت و ضعف و...) 2️⃣ اهل مطالعه بودن (مطالعه منابع مهم، معتبر و به روزِ کتب و مقالات، چه همسو و چه غیرهمسو) 3️⃣ مسلط به سواد رسانه‌ای (شناخت رسانه‌ها، قالب‌های رسانه‌ای، کارکردها، حوزه‌های اثرگذاری و...) 4️⃣ مسلط به مبانی دینی و انقلاب اسلامی 5️⃣ نقطه زنی در نبردهای رسانه‌ای 6️⃣ آینده پژوهی در رابطه با واکنش‌های بعدی دشمن (این مهم با رصد و تحلیل توأمان رسانه‌های دشمن اعم از فیلمها، انیمیشنها، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی و... به‌دست می‌آید.) 7️⃣ نباختن بازی در نبرد روایتها 8️⃣ تربیت نیروهای دارای دغدغه و استعداد 9️⃣ زمانه شناسی (توجه به مقتضیات، شرایط و اوضاع و احوال زمانه) 🔟 اهل قلم بودن (قلم، اسلحه ممتازی است که در نبردهای رسانه‌ای هیچ پیش‌نیاز و تکلفی برای مقابله با هجمه‌های دشمن ندارد و از قدرت تخریب بسیار بالایی به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است.) @emswar