🆘 اخطار به مسؤلین 🆘
بسم الله الرحمن الرحیم
ما باید همیشه بدترین حالت را برای کشور در نظر بگیریم اگر بخواهیم یک راه حل خوب پیدا کنیم.
بدترین حالت این می تواند باشد با سیستم فعلی قانون انتخابات در آینده امکانش باشد یک
دولت خائن و وطن فروش سر کار بیاید که ما را از راه انقلابی دور کند.
برای
جلوگیری این حالت چکار باید کرد؟
غیر از:
اصلاح ساختار انتخابات
اصلاح قانون اساسی جمهوری اسلامی
اصلاح قانون احزاب سیاسی
مهمترین کار این باید شود که سیستم
انتخابات پارلمانی بوجود بیاوریم با انتخاب نخست وزیری که اکثریت فراکسیون احزاب مجلس شورای اسلامی با اکثریت نمایندگان آن را انتخاب کنند و بعد نخست وزیر کابینه و دولت خود تشکیل دهد.
در کشور آلمان به آن نخست وزیر می گويند صدر اعظم، که می تواند سالهای سال حکومت کند اگر حزب آن با احزاب دیگر در پارلمان اکثریت فراکسیون با نمایندگان پشت سر خود داشته باشد.
چون مجلس شورای اسلامی مردم انتخاب میکنند و امیدوارم در آینده مردم بتوانند بجای لیست و شخصیت ها فقط به احزاب سیاسی مردمی خود که مورد اعتماد خود هستند رای دهند بعد از اصلاح قانون احزاب که آن زمان نقش و انتخاب مجلس هم پر رنگتر می شود.
در احزاب و مجلس افراد کارکشته و کارشناسان می توانند یک نخست وزیر را انتخاب کنند که به خوبی بتواند کشور را مدیریت کند.
غیر از خیلی چیزهای مثبت هزینه انتخابات برای مملکت پایین می آید و کسی سر قدرت می آید که تجربه کافی برای آن شغل دارد.
با این قدم انقلابی امنیت ملی و ثبت سیاسی و اقتصادی بوجود می آید چون نیازی نیست هر چهار سال انتخابات تشکیل بشه و کل سیستم مملکت به هم بریزد.
مجلس شورای اسلامی هم غیر از نخست وزیری می تواند رئیس جمهوری انتخاب کند که فقط کار تشریفاتی انجام بده مثل کشور آلمان و این انتخابات شورای نگهبان تائید کند.
رقابت واقعی فقط حضور احزاب سیاسی مردمی در انتخابات می تواند باشد!
احزاب سیاسی مردمی برای تعلیم، آموزش و پرورش اعضا و سیاست مداران خود کار مهمی می توانند انجام دهند.
برای انتخاب احزاب سیاسی مردمی بجای شخص باید اول یک اصلاحات قانونی برای تشکیل و فعالیت احزاب سیاسی مردمی بوجود بیاوریم.
این که بیش از ۱۰۳ احزاب در خانه احزاب عضو هستند نشانگر آن است که در قانون تشکیل و فعالیت احزاب سیاسی مردمی مشکلاتی داریم.
اوایل ۲۵۶ مجوز حزب داده شده بود که بعد از لحاظ قانونی به ۱۴۰ احزاب رسید و حالا در خانه احزاب
۱۰۳ احزاب سیاسی مردمی عضو هستند که از این تعداد ۳۰ احزاب استانی و ۷۳ احزاب ملی هستند.
عدم جوابگویی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عملکردها و مطالبات مردمی در دوره چهار ساله و پس از آن، شورای نگهبان میتواند بجای احراز هویت کاندید، اعضای کاندید حزب مربوطه را احراز نماید که پس از پایان دوره جوابگوی عملکرد عضو خود باشد.
انتخاب از بین حزب های مختلف این امکان را میدهد که با رای به حزب کاندید مورد نظر را انتخاب کرد که در این صورت حزب بعد از دوره فعالیت عضو خود همچنان می بایست جوابگو باشد. در چنین شرایطی سیاست گذاری و برنامه ریزی های کشور راحتتر به ثبات میرسد.
بنابراین نیازی به اطلاع رسانی در مورد هزاران نامزد نیست، بلکه فقط در مورد برنامه های حزب و جهتگیری سیاسی حزب مردم اطلاع کسب می کنند.
صدا و سیما نیز با برگزاری مناظره های احزاب با جهت های سیاسی مشخص برنامه ای جامع به ببیندگان عرضه می نماید.
برای تشکیل یک احزاب سیاسی چند پیشنهادات داریم.
۱ - برای تشکیل احزاب باید یک حزب بیش از 20000 عضو فعال داشته باشد که پول عضویت بدهند.
۲- یک حزاب باید یک روزنامه رسمی برای اطلاعات رسانی و وبسایت داشته باشد.
۳ - هر حزاب باید در هر شهر با بیش از 25000 جمعیت (پیشنهاد) یک دفتر نمایندگی حزب خود داشته باشد برای تعلیمات، تعلیمات عضا خود، سمینارها و جوابگوی عضا خود و مردم و و ... !
۴ - احزاب سیاسی مردمی باید در انتخابات بیش از ۱۰ درصد رای از کل رای دهندگان بگیرند تا بتوانند نمایندگان خود را وارد مجلس و شورای شهر و روستا بفرستند.
و و و ...
بعد از اصلاح قانون احزاب هر احزاب در مجلس شورای اسلامی ایران چندین کاندیدا برای رئیس جمهوری به شورای نگهبان معرفی بکنند و بعد از صلاحیت افراد از شورای نگهبان هر احزاب از افراد که صلاحیت گرفتن در انتخابات داخلی حزب یک نفر به رقابت انتخاباتی رئیس جمهوری معرفی بکنند.
با اصلاح قانون احزاب سیاسی مردمی بیش از ده احزاب در مجلس نخواهیم داشت.
برنامه صدا و سیما در زمینه انتخاباتی می بینیم راستش حالم خراب میشه با این کاندیدا ها که می خواهند برای آینده کشور ریل گذاری کنند.
مگر میشود افراد وارد یک حوزه شوند که تجربه کافی قبلا نداشته باشند؟
برای هر کار و شغلی باید آدم آموزش و دوره ببینند که وظایف احزاب سیاسی مردمی می تواند باشد که تا حالا کمرنگ است.
@khane_ahzab