بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آیت الله آقای صادق آملی لاریجانی
رئیس هیأت امنای جامعة الامام الصادق علیه السلام
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
از زمانی که ایده مترقی تمدن اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ مهر ماه ۱۳۷۹ در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه طرح و تقویت گردید؛ مجموعه گسترده ای از نشست های تخصصی، همایش ها، کتب و رشته های دانشی مرتبط، به محوریت این ایده برگزار، تدوین و تأسیس شده است و انتظار می رود در آغاز چله دوم انقلاب اسلامی - وبعد از یک دوره ۲۰ ساله- فعالیت های پژوهشی و آموزشی مرتبط با حوزه تمدن اسلامی، آسیب شناسی، بازتعریف و کامل شود.
بر این اساس، آسیب شناسی، بازتعریف و تکامل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق علیه السلام یک ضرورت است و انتظار می رود جنابعالی با مجموعه ای از تدابیر به تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی آن دانشگاه - خصوصاً در رشته های اقتصاد و ارتباطات- کمک کنید و بخش ترجمه ای دروس آن دانشگاه مغتنم را تضعیف و نقد نمایید.
توضیح بیشتر اینکه: در سرفصل های دانشی و پژوهشی آن دانشگاه، بسیاری از مفاهیم اصلی تمدن اسلامی مانند: ۱- طبقه بندی فقهی مشاغل و ارائه جدول مشاغل برتر ایران و منطقه، ۲- ویژگی های الگوی تولید و استراتژی فقهی بخش صنعت، ۳- الگوی فقهی ساخت بازار ، ۴- تعریف و شرایط حاکم بر پول در اسلام، ۵- اصول حاکم بر تجارت بین الملل، ۶- الگوی فقهی بهره برداری از انفال (رجوع شود به تبویب جدید فقه المکاسب)، ۷- تعریف فقهی محله و تبیین ارکان اصلی مدیریت شهری مانند محیط همسایگی (رجوع شود به نظریه مدیریت شهری محله محور)، ۸- مقررات فقهی ساخت ساختمان در حوزه جانمائی ساختمان، حیاط ساختمان، نقشه کشی، تزئینات و دکوراسیون داخلی، مصالح ساختمانی و مباحث فنی و... (رجوع شود به بسته مقررات فقهی ساختمان)، ۹- چگونگی پیشگیری ساختاری از بیماری، ۱۰- چگونگی تقویت نقش خانواده در تعلیم و تربیت، ۱۱- چیستی و چگونگی عملکرد اجتماعی قوانین مادر در نظم اجتماعی، ۱۲- چیستی و چگونگی عملکرد مدیریت راهبردی بر فرض پذیرش ایده نظم اختیاری، ۱۳- بودجه ریزی ارتباطی، ۱۴ - الگوی فقهی محرومیت زدائی، ۱۵ - جدول فقهی تسخیر (تبیین خاصیت های نهایی اشیاء) و... مباحثه و تبیین نمی شود.
ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
در کنار سکوت عجیب محتوای آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام، نسبت به مفاهیم فوق الذکر؛ تدریس و تأکید بر کتابهائی مانند نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی (ویلیام بی. گادیکانست)، و کتاب های اقتصادی پروفسور منکیو، به اختلال در فهم ایده مهم "تنظیم روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه" (مفهوم اصلی تمدن اسلامی) و همچنین به ایجاد اختلال در فهمِ ارتباط سیاست های پولی و مالی و تنطیم بازار با تنظیم روابط انسانی - در ذهنیت اساتید و دانشجویان آن دانشگاه ارزشمند- منجر می شود.
والسلام علی من اتبع الهدی
علی کشوری - مدیر مدرسه فقهی هدایت
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۶ ربیع الاول ۱۴۴۳ - قم مبارک
https://eitaa.com/joinchat/2030239761C2e777ef7cc