🖌 ۱ 📂 🔸 ما در دهه ی چهارم انقلاب کجا ایستادیم؟ ما در مقام اذ رمیت هستیم یا در مقام رمیت؟ اگر در مقام رمیت نباشید نمی توانید انقلاب را ادامه دهید. عقل و ادب ادامه ی انقلاب اسلامی در این تاریخ مقام اذ رمیت است. امیرالمومنین (ع) می خواهند تاریخی که اسلام آورده است را به صحنه بیاورد. این باقی ماندن بر حقیقت است هرچند خانه نشین شود،چه فرقی می کند. امروز می بینید که امیرالمومنین (ع) تاریخ را تغذیه می کنند.آل سعود همه ی تلاش خود را می کند که بماند و ما هیچ کاری نمی کنیم و می مانیم. بنی امیه امام حسین (ع ) را شهید می کند که بماند، امام حسین (ع) شهید می شوند و می مانند. 🔹 در زیر سایه ی حضور تاریخی قرار گرفتن چیز دیگری است. اگر فهمیدید که انقلاب اسلامی از این جنس است دیگر در جایگاه خاصی قرار می گیرید. خداوند در این تاریخ نسبت خاصی با ما برقرار کرده است. 🔸 تشییع کنندگان شهدا دو دسته اند، عده ای جانشان شعله ور است نسبت به این تاریخی که شهدا متذکر شدند،می آیند و می شوند یکی از متفکران تاریخ. ولی عده ای هستند که اصلا بیرون از این تاریخ اند. کسی که در تاریخی که تاریخ فتح انقلاب اسلامی است بیرون تاریخ است بیچاره می شود، این نمی داند که مثل پدرش نمی تواند زندگی کند، می گوید من نماز و روزه ام را انجام می دهم کاری هم به آقای خمینی و آقای خامنه ای و حججی ندارم، این حواسش نیست که تاریخش چیز دیگری است و او را چیزی در برگرفته که پدرش را در برنگرفته بود. بیرون تاریخ بودن خیلی سخت است و نتیجه اش خیلی چیزها می شود،ببینید تمام قاتلان امام حسین(ع) در تاریخی که باید حضرت به صحنه می آوردند به چه روزی افتادند. @tashakole_esharat