سوده ص آیه ۷۵تا۷۸ 🕋قالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَ...... ❤️🍃[ ﺧﺪﺍ ] ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻱ ﺍﺑﻠﻴﺲ ! ﺗﻮ ﺭﺍ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺁﻓﺮﻳﺪم ، ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ؟ ﺁﻳﺎ ﺗﻜﺒّﺮ ﻛﺮﺩﻱ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﮔﺎﻧﻲ 🕋قالَ أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ 🍃❤️ﮔﻔﺖ : ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻬﺘﺮم ، ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺁﻓﺮﻳﺪﻱ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﮔﻞ ﺳﺎخته. 🕋قالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ 🍃❤️[ ﺧﺪﺍ ]ﮔﻔﺖ : ﺍﺯ ﺁﻥ [ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ]ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺗﻮ ﺭﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻱ 🕋وإِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِي إِلَىٰ يَوْمِ الدِّينِ 🍃❤️ﻭ ﺣﺘﻤﺎً ﻟﻌﻨﺖ ﻣﻦ ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﺮ ﺗﻮ ﺑﺎﺩ . 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🔸مراد از دو دست در آیه به گفته امام صادق علیه السلام، دست قدرت وحکمت الهی است ، 🔹خداوند همه صفات جمال و جلال را در آفرینش انسان بکار گرفته یعنی همه اسمای الهی در آفرینش انسان دخیل بوده و انسان می تواند مظهر همه اسما الهی شود و خلیفه خدا شدن، یعنی این 🔸ایمان به خداوند و خالق بودن او کافی نیست بلکه اطاعت وتسلیم در برابر او لازم است 🔹مقایسه های ظنی نمی تواند سر چشمه ی ارز یابی درست شوداولین کسی که قیاس کرد ابلیس بود ( آنا خیر منه، خلقتنی من نار وخلقته من طین) 🔸شرافت به کسب کمالات است ،نه ماده وعنصر اولی( من نار ... من طین ...فاخرج) 🔹در مدیریت اخراج فرد متمرد از قانون لازم است ( فاخرج منها) 🔸نتیجه تکبر وحسادت، محرومیت است( فاخرج) 🔹تحقیر شیطان هم مکانی بود ( فاخرج ) هم مقامی( لعنتی) 🔸ابلیس با عبادتهای چند هزار ساله فرمان سجده بر آدم را تمرد کرد ، عبادات ما اگر اثر ونتیجه اش بندگی وتسلیم خدا شدن نباشد مارا از راه خدا دور تر می کند 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ،👈به امر خداوند در همه امور حساس باشیم👉 https://eitaa.com/eslam20