سوده ص آیه ۷۵تا۷۸
🕋قالَ يَا إِبْلِيسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِيَدَيَّ أَ......
❤️🍃[ ﺧﺪﺍ ] ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻱ ﺍﺑﻠﻴﺲ ! ﺗﻮ ﺭﺍ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺁﻓﺮﻳﺪم ، ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺖ ؟ ﺁﻳﺎ ﺗﻜﺒّﺮ ﻛﺮﺩﻱ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﮔﺎﻧﻲ
🕋قالَ أَنَا خَيْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِي مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ
🍃❤️ﮔﻔﺖ : ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻬﺘﺮم ، ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺶ ﺁﻓﺮﻳﺪﻱ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﮔﻞ ﺳﺎخته.
🕋قالَ فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ
🍃❤️[ ﺧﺪﺍ ]ﮔﻔﺖ : ﺍﺯ ﺁﻥ [ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ]ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭ ﻛﻪ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺗﻮ ﺭﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻱ
🕋وإِنَّ عَلَيْكَ لَعْنَتِي إِلَىٰ يَوْمِ الدِّينِ
🍃❤️ﻭ ﺣﺘﻤﺎً ﻟﻌﻨﺖ ﻣﻦ ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﺮ ﺗﻮ ﺑﺎﺩ .
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🔸مراد از دو دست در آیه به گفته امام صادق علیه السلام، دست قدرت وحکمت الهی است ،
🔹خداوند همه صفات جمال و جلال را در آفرینش انسان بکار گرفته یعنی همه اسمای الهی در آفرینش انسان دخیل بوده و انسان می تواند مظهر همه اسما الهی شود و خلیفه خدا شدن، یعنی این
🔸ایمان به خداوند و خالق بودن او کافی نیست بلکه اطاعت وتسلیم در برابر او لازم است
🔹مقایسه های ظنی نمی تواند سر چشمه ی ارز یابی درست شوداولین کسی که قیاس کرد ابلیس بود ( آنا خیر منه، خلقتنی من نار وخلقته من طین)
🔸شرافت به کسب کمالات است ،نه ماده وعنصر اولی( من نار ... من طین ...فاخرج)
🔹در مدیریت اخراج فرد متمرد از قانون لازم است ( فاخرج منها)
🔸نتیجه تکبر وحسادت، محرومیت است( فاخرج)
🔹تحقیر شیطان هم مکانی بود ( فاخرج ) هم مقامی( لعنتی)
🔸ابلیس با عبادتهای چند هزار ساله فرمان سجده بر آدم را تمرد کرد ، عبادات ما اگر اثر ونتیجه اش بندگی وتسلیم خدا شدن نباشد مارا از راه خدا دور تر می کند
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
،👈به امر خداوند در همه امور حساس باشیم👉
https://eitaa.com/eslam20