. ✍ همراه با نکته‌ها و پیام‌های آیه 👈 @etedalhamrah سهم امروز، پیام‌های 👇👇 ۲۹سوره_اعراف 🌷 قلْ أَمَرَ رَبِّى بِالْقِسْطِ وَ أَقِيمُواْ وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِ‏ّ مَسْجِدٍ وَ ادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ 🌷 ترجمه 👇 بگو: پرودگارم به عدل و داد فرمان داده و اینكه نزد هر مسجدى (هنگام نماز) روى خویش را به سوى او بدارید و او را بخوانید، در حالى كه دین را براى او خالص میسازید. آنگونه كه شمارا در آغاز آفرید، باز خواهید گشت. 🌷 نكته‌ها 👇 «قِسط»، در برابر تبعیض است، یعنى حقّ هر كس را به خودش بدهند، نه دیگرى. در این آیه، مفاهیم متعدّدى مطرح شده است؛ تربیت «ربّى»، عدالت «القسط»، عبادت «أقیموا»، جماعت «وجوهكم»، وحدت «مسجد»، دعا «وادعوه»، نیّت و اخلاص «مخلصین له»، و حشر و قیامت «تعودون». مرحوم طبرسى، مراد از «وادعوه مخلصین له الدّین» را امر به دعا و تضرّع خالصانه پس از نماز مى‏داند. امام صادق علیه السلام فرمود: تسبیح حضرت زهرا علیها السلام در عقب هر نماز، بهتر از هزار ركعت نماز است. [66] معاد، جسمانى است. آن گونه كه ذرّات خاك، از راه غذا در شما جمع شده است، استخوان‏هاى پوسیده شما نیز در قیامت جمع مى‏شود. «كما بدأكم تعودون» همان قدرتى كه شما را از یك سلّول و اِسپرم آفرید، بقایاى شما را هم مى‏تواند در قیامت احیا كند. در روایتى نیز مى‏خوانیم كه مراد از «كما بدأكم تعودون»، یعنى بر همان اعتقادى كه مرده‏اید برانگیخته مى‏شوید؛ مؤمن بر ایمان و كافر بر كفر. «المؤمن على ایمانه و الكافر على كفره» [67] در حدیث مى‏خوانیم: در قیامت مردم عریان و پابرهنه محشور مى‏گردند، [68] همانند روزى كه از مادر متولّد شده‏اند. 🌷 پی‌نوشت‌ها 👇 66) تفسیر اثنى عشرى‏ 67) تفسیر مجمع البیان‏ 68) تفسیر فرقان‏ تفسير نور 👆 💗 پیام‌های آیه را فردا بخوانید💓 👇👇 «ایتا»، «تلگرام» و «سروش» ا👈 @etedalhamrah با حذف يا تغيير لينك .