(۲۹۶) ⬛درمورد که بااستناد به بند (اِنّهُما لَن یَفتَرِقا حَتّی یَرِدا عَلَیَّ الحَوض) شیعیان میگن: دلیل بر وجود امامِ زنده در هر عصری تا روز قیامت هست. ؛ 👈خب این (لَن یَفتَرقا حتّی یَرِدا عَلَیَّ الحَوض) در حدیث (عَلیّ مَعَ القُرآن والقُرآنُ مَعَ علیّ لَن یفترقا..) هم آمده!! 👈و نمیشه گفت امام علی(ع) تا روز قیامت زنده هست!!! 🌸🍃💜🍃🌸 پاسخ: 🚨قیاس این دو حدیث با همدیگه قیاس مع الفارق است. و ربطی به همدیگه نداره 👈چرا که در حدیث ثقلین دو داریم مبنی به وجود یک امام زنده در هر عصری تا روز قیامت: 1️⃣جمله "اِنّی تارِک فیکُمُ الثّقلین"(کتاب الله) و (عترتی اهلبیتی)؛ یعنی همانطور که (قرآن) را تا روز قیامت در بین شما به یادگار گذاشتم، (عترت و اهلبیتم) رو هم به یادگار گذاشتم، نمیشه گفت یکی رو تا روز قیامت و دیگری رو تا مثلاً ۳۰ سال دیگه!! 2️⃣ جمله (لن تزلّوا اِن اتَّبَعتُموهُما): مادامی که از این دو کنید بعدازمن تا روزقیامت هرگز گمراه نخواهید شد. 👈(تبعیت از این دو) و (عدم گمراهی ابدی) دالّ براین است که در هرعصری در کنار قرآن باید امام زنده ای باشه که تبعیت از او باعث عدم گمراهی ابدی شود. 🌸🍃💜🍃🌸 @fadak110_135🔛فدک