یک سوال و یک تذکر
مطمئناً استفاده از ابزارهای ساخت دشمن، برای ضربه زدن به دشمن می تواند تاثیر گذار باشد. مطمئناً با ابزارهای موجود میتوانیم بخشی از اهداف خود را در بخشهای مختلف، عینیت بخشیم. امروزه توییتر و اینستاگرام و فیسبوک و یوتیوب و تلگرام... از ابزارهای رایج ارتباط جمعی هستند که صهیونیستی بودنِ آنها مورد اذعان همهی کارشناسان است. معنای صهیونیستی بودن آنها، یعنی آن ابزارها ساخته شدهاند تا وسیله اشاعهی سبک زندگی غربی در جامعهی هدف و ضربه زدن در بخشهای مختلف باشند. این ابزارها با تفنگ و موشک و امثال اینها کاملا متفاوت هستند. شما وقتی تفنگی را در میدان جنگ به غنیمت گرفتید، میتوانید از این تفنگ صددرصد بر علیه دشمن استفاده کنید، شما وقتی پهبادی را به غنیمت گرفتید، میتوانید از آن بصورت صددرصدی بر علیه دشمن استفاده کنید، اما نرم افزار و برنامههای مجازی و اپلیکیشنها اینگونه نیستند، یعنی مدیریت آن ها به دست سازنده آنهاست، تمام اطلاعاتی که در این نرم افزارها مبادله میشود بی کم و کاست در اختیار سازنده آن قرار دارد و به راحتی میتواند کاربران را مدیریت کند. خب حالا ما هستیم و زمین دشمن (ابزار ساخت شده توسط او) و دغدغههای دینی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و تربیتی و اقتصادی و آموزشی و از این قبیل موارد.
طرح مساله:
در زمین دشمن با توضیحاتی که داده شد، تاثیر ما برای ضربه زدن به او چقدر خواهد بود؟ ما با ابزاری که مدیریت آن صددرصد در دست دشمن است چقدر میتوانیم به او ضربه بزنیم؟ یا چقدر می توانیم اهداف خود را پیاده کنیم؟ به عبارت واضحتر، او چقدر به ما اجازه فعالیت بر علیه خودش را میدهد؟
(پاسخ این سوال بر عهدهی خوانندهی این متن)
مسئله بعدی که بسیار پر اهمیت است اینکه وقتی شما فراخوان میزنید و همه افراد را بدون اینکه آنها را از لحاظ سن و سواد و کارکرد و توانایی و تخصص و آگاهی و سواد رسانهای، تفکیک کرده باشید، بدون در نظر گرفتن هیچ یک از این موارد آنها را وارد زمین دشمن میکنید و از آنها در یک زمان موقت و پاره وقت یک استفاده حداقلی میکنید، مثل هشتگ زدن، بعد از اتمام این عملیات مجازی و به تعبیری بعد از این طوفان، در طول آن مدتی که این افراد در زمین دشمن باقی میمانند چه تضمینی وجود دارد آنها که با دعوت و فراخوان شما وارد زمین دشمن شدهاند، تحت تاثیر برنامه ها و افکار دشمن قرار نگیرند؟! به عنوان مثال وقتی گفته میشود در شب نیمه شعبان همگی وارد توییتر شوند و طوفان توییتر راه بیندازند و فلان جمله را هشتگ کنند،
#سوال: بعد از اتمام نیمه شعبان و مناسبتهای شبیه آن، افرادی که با فراخوان شما وارد توییتر شدهاند چه تضمینی وجود دارد که مورد آسیبِ سازندگان توییتر قرار نگیرند؟ شما بعد از این طوفان، این کاربران را چگونه مدیریت میکنید؟! به آنها چگونه مصونیت میدهید؟ بزرگوارانی که همه افراد را بدون هیچ گونه تفکیکی دعوت به ورود به توییتر میکنید، لطفاً به این سوال ساده پاسخ کامل بدهید!
ممکن است سوالی مطرح شود که آیا شما مطلقا مخالف ورود به زمین دشمن هستید؟! پاسخ بنده همان فرمایش رهبر انقلاب خواهد بود که "برای ورود به زمین دشمن، جبههی هوشمند لازم است". نه فراخوان با نشر حداکثری.
ممکن است مسئلهی دیگری مطرح شود که این فضاها اگرچه ساخته دست دشمن است لکن قصد ما این است که بر روی افرادی که در آنجا فعالیت دارند یا حضور دارند تاثیر مثبت داشته باشیم! در پاسخ خواهیم گفت این افراد اگر خودی هستند چرا در زمین خود برای آنها برنامه نداشته باشیم و اگر دشمن ما هستند، در این صورت قطعاً تاثیر ما حداقلی خواهد بود، زیرا مدیریت این فضا در دست اوست، در حالی که ما با حضور حداکثری خود، زمین او را تبدیل به یک
#برند کردهایم. مسئله بعدی این گونه مطرح می شود، خب ما بخواهیم یا نخواهیم، اقدامی بکنیم یا نکنیم اکثریت مردم در این فضاها حضور دارند، پس ما مجبوریم برای فعالیت و تاثیر گذاری در آنجا حضور یابیم! پاسخ خواهیم داد همچنان که دشمن توانسته است در یک مدت خاص و با یک برنامهریزی معین، اینطور القاء کند که تنها راه ارتباطی مردم با یکدیگر همین ابزارهایی است که من ساختهام، ما هم میتوانیم در یک زمان مشخص و یک برنامهی منسجم این فرهنگ را در ذهن مخاطب عوض کرده و ابزارهای جایگزین را به او معرفی کنیم و تمرکز خود را بر خروج افراد از زمین دشمن و ساخت ابزارهای جایگزین بگذاریم.