فانوس
❇️بخش پنجم : بررسی آموزش غیر رسمی در تحقق هویت باید گفت که منظور از آموزش غیر رسمی، آموزشی است که م
❇️بخش ششم : نقش خانواده در تحقق هویت بیشتر از آنکه دانش آموز در مدارسه و در اختیار معلم باشد، خانه و درکنار والدین خود است. در نتیجه رفتار والدین نسبت به آموزش های فرا گرفته شده در مدرسه در تثبیت مفاهیم نقش راهبردی دارد. در این میان اما تضاد افکار بین خانواده و مدرسه می تواند مخرب و ویرانگر باشد و دانش آموزان را دچار بحران هویت و سردرگمی کند. هرچند یکی از ریشه های این تضاد افکار در آموزش های داده شده به والدین در سال های تحصیل در نظام تعلیم و تربیت کشور دارد. باید در نظر داشت که خانواده هایی که والدین آن، پایبندی بالایی نسبت به مولفه ای هویت ملی و دینی دارند، جوانان آن ها از هویت ملی و دینی قوی تری برخورد دارند. عملکرد والدین در زمینه آموزش جوانان در دو بُعد ملی و دینی با هویت ملی و دینی جوانان در ارتباط است و این ارتباط مستقیم و مثبت ارزیابی شده است . نقش والدین راهبردی است اما در شرایط شیوع بیماری کرونا و تعطیلی آموزش حضوری مدارس جایگاه والاتری نیز پیدا کرده است. این نقش به ویژه در دانش آموزان پایه های اول تا سوم ابتدایی مهم تر نیز هست. ارتباط بیشتر معلم و کادر مدرسه با والدین و تاکید به ورود به عرصه تعلیم و تربیت فرزندان ضروی است. البته متاسفانه به علت نبود عدالت آموزشی درستی در کشور قطعا مناطق محروم و استان های دور افتاده با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد که خلاء آموزش های مبنایی سال های بعد خود را با بی رغبتی جوانان آن منطقه نسبت به حاکمیت ملی، هویت دینی ایرانیان و روابط انسانی نشان خواهد داد. جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در اینجا کاملا مشخص است که در تحقق این ارتباط، اصلاح تضادهای خانه و مدرسه و دعوت به حضور جدی والدین در مسائل آموزشی فرزندان نقشی مهم و راهبردی دارد. ادامه دارد... 🌸🌸🌸 @fanoosemellatha