❌ کرونا و لزوم عدم حضور در مجامع عمومی... 🔹 در اسلام مصلحت مقدم بر است؛ چه بسا چیزی برای انسان نفعی داشته باشد ولی به مصلحت او یا جامعه نباشد. همچنین در اسلام با توجه به قاعده «لا ضرر و لاضرار فی الاسلام»، ضرر رساندن به خود و دیگران ممنوع است. به همین خاطر رعایت اصول بهداشت و حذر کردن از اماکنی که سبب ضرر به مسلمین میشود از ضروریات دین است؛ 🔰 آیة: «وَ لاَ تُلقُوا بِأیدِیکُم إلَی التَّهلُکَةِ و... "خود را به دست خويش به هلاكت نيفكنيد"» میتواند مصداق لزوم حفاظت انسان از خودش باشد(چه در بعد معنوی و چه در بعد مادی)... ⚠️ امام صادق (ع) فرمود: "خداوند از روي علم و آگاهي هر آن چه را كه بر بدن و جسمانشان زيانبار بود حرام فرمود". و این روایت به وضوح حرمت ناپرهیزی از ضرر به بدن را اثبات میکند... 📛 در کتاب وسائل الشیعه روایتی از امام صادق علیه السلام داریم که "اگر جایی بیماری واگیرداری مثل وبا و طاعون بود، از آنجا حذر کنید." 🔹 بنابراین حفظ سلامتی خود و دیگران از ملزمات دین است و با توجه به اینکه در خصوص خطرناک بودن بیماری به یقین رسیده ایم، میتوان گفت بر هر شخص مسلمانی واجب است که از حضور در مراکز شلوغ حذر کند. ⬅️ عده ای که ممنوعیت حضور در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها یا مکان های شلوغ را توطئه میدانند نه تنها اطلاع دقیقی از دین مبین اسلام ندارند بلکه باعث بدنامی دین میشوند... 📛 فراموش نکنیم در مواردی که حتی وضو و یا غسل که واجب هستند برای بدن ضرر داشته باشد اسلام حکم به تیمم نموده چه برسد به انجام امر استحبابی که مسلماً حفظ سلامتی که امر واجبی است از یک امر مستحب ارجح هست... 💢 جامعه مذهبی به نوعی موظف است مردم و مسئولین را تشویق به ممنوعیت حضور در این مجامع و هر مکان شلوغی کند نه اینکه توهم توطئه بزند... 🛑 امید است مسائل دینی را کمی به دور از احساسات بررسی کنیم و با رعایت بهداشت، به سلامتی جامعه مسلمین کمک کنیم... ✍ Join👇 🆔 @farajenahi ❣کانال سیاسی، اعتقادی فراجناحی👆