💡هر رسانه ساحت جداگانهای دارد!
📔از این که میگوییم دیگر رسانهها، پیچیدگی سینما را ندارند برداشت نشود که اهمیتی هم ندارند. متاسفانه اشتباهی که در فضای ذهنی و در کشور ما وجود دارد این است که فکر میکنیم هرگاه رسانه جدیدی آمد، رسانههای قبلی را باید نادیده گرفت! این اشتباه هست.
📔الگوی رسانهای همچون یک انسان است. مغز آن کتاب است، دست راست و چپ آن رادیو و مطبوعات و پای راست و چپ آن هم تلویزیون و سینما است. فضای مجازی هم سایه این انسان است و همهی بخشهای آن هست ولی در واقع هیچکدام نیست.
📔هرکدام از این رسانهها یک کارکردی دارد. مثلاً کارکردی که رادیو داشته هنوز هم دارد و درحال استفاده است. هنر سیاستگذاران باید این باشد که از همهی رسانهها در کارکرد خودش استفاده کند، ما اشتباهاً فکر میکنم رسانهها جای یکدیگر را پر میکنند و رسانه جدید جای قبلی را میگیرد درصورتی که هرکدام در جای خودش باید مورد استفاده قرار بگیرد و هرکدام درحال پیشرفت هست.
🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔
eitaa.com/farajnezhad110
🆔
aparat.com/Faraj_Nejad
🆔
t.me/Faraj_Nejad