💡 تاثیر انیمیشن بر مخاطب از منظر اجتماعی - روانشناختی
🔦 یکی از عوامل جذابیت انیمیشنها، ارتباط عاطفیای است که مخاطب با کاراکترها برقرار میکند. کاراکترهای موفق انیمیشنی، میتوانند قلب مخاطب را تسخیر و رابطه شیفتگی میان خود و مخاطب ایجاد کنند.
🔦 هورتون و وول، در نظریه «ارتباطات جمعی و تعامل شبهاجتماعی» این ارتباط صمیمی و خودمانی بین شخصیتهای رسانهای و مخاطبان را «تعامل شبه اجتماعی» مینامند. آنها با اشاره به «شخصیتهای رسانهای»، آنها را شخصیتها یا بازیگرانی میدانند که از طریق رسانهها، نوعی ارتباط صمیمی با مخاطب برقرار می کنند. مشخصه مهم شخصیت رسانهای ارتباط مداوم با مخاطب است.
🔦 البته آنها تأکید میکنند که شخصیت رسانهای در این رابطهٔ یک سویه، تصور نادرست و ساختگی از صمیمیت را خلق میکند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۴۴
🆔
eitaa.com/farajnezhad110
🆔
aparat.com/Faraj_Nejad
🆔
wekhed.ir/Faraj_Nejad