🖇اقتصادِ توجه و حواس‌پرتیِ رسانه‌ای ◾️ به ظرفیت انسان برای درگیر شدن با محیط پیرامونش می‌پردازد و بیانگر آن است که ظرفیت انسان برای توجه محدود است و رویدادهای زیادی وجود دارند که برای جلب این توجه با هم رقابت می‌کنند. ◾️رسانه‌ها با تکثر نشر در یک موضوع خبری، به راحتی می‌توانند ظرفیت توجه مخاطبین را با آن موضوع اشغال کنند و حواس آن‌ها را از توجه و پیگیری سایر موارد منحرف کنند. ◾️به گفتهٔ هربرت سایمون، برندهٔ جایزه نوبل اقتصاد ۱۹۸۷، «ثروت اطلاعات، ایجاد می‌کند». 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110