🖇اقتصادِ توجه و حواسپرتیِ رسانهای
◾️
#اقتصاد_توجه به ظرفیت انسان برای درگیر شدن با محیط پیرامونش میپردازد و بیانگر آن است که
ظرفیت انسان برای توجه محدود است و رویدادهای زیادی وجود دارند که برای جلب این توجه با هم رقابت میکنند.
◾️رسانهها با تکثر نشر در یک موضوع خبری،
به راحتی میتوانند ظرفیت توجه مخاطبین را با آن موضوع اشغال کنند و حواس آنها را از توجه و پیگیری سایر موارد منحرف کنند.
◾️به گفتهٔ هربرت سایمون، برندهٔ جایزه نوبل اقتصاد ۱۹۸۷، «ثروت اطلاعات،
#فقر_توجه ایجاد میکند».
#سواد_رسانه
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝
@FarajNezhad110