◾️ماهواره و تاثیرگذاری بر ذهن و فکر مخاطب (قسمت اول)
▫️ مردم بیش از اینکه از گفتهها و نوشتهها تاثیر بگیرند، از رفتارها متاثر میشوند. روانشناسان نیز بر این مسئله تاکید دارند که ۷۵ درصد یادگیری از طریق بینایی صورت میپذیرد. این مسئله بهعنوان اصلی تربیتی در کلام امام صادق علیهالسلام مشهود است: «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ لِیَرَوْا مِنْکُمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَیْرَ فَإِنَّ ذَلِکَ دَاعِیَةٌ»؛ مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببیند؛ زیرا این امور آنان را به سوی حق فرا میخواند.
▫️ شبکههای ماهوارهای با استفاده از دو مؤلفه سرعت در انتقال اطلاعات و زیبایی توانستهاند از فرصت آموزشی پیش آمده بیشترین استفاده را بکنند. پخش سریالهای اجتماعی با اندکی چاشنی عشق، مخاطبان بسیاری را به خود جذب میکند؛ سریالهایی که بهسبب پخش زنجیروار علاوه بر مدیریت زمانی مخاطب، زمینه وابستگی او به شخصیتها و همزاد پنداری با آنها را فراهم میکند.
✍ فاطمه سجادی
#شماره_29
#جامعه
🆔
@farhang_puya