📽 سينمای استراتژيک ✒️ علی‌اصغر سياحت هويدا 🔴 سينما دارای سه بخش است: هنر، رسانه و صنعت. هر چند هر سه وجه درهم تنيده شده و لزوما نمی‌توان گفت که يک فيلم تنها يک وجه دارد، بلکه اين روزها کارگردانان در تلاش هستند تا هر سه وجه را با هم داشته باشند، هر چند گاهی اسير ماديات می‌شوند و از سفارت استراليا يا از سرمايه‌دار اماراتی کمک می‌گيرند تا بودجه ساخت فيلم را به دست آورند. 🔵 از طرفی، کيفيت فيلم را متناسب با گيشه تهيه می‌کنند تا اثر فروخته شود. اما در ده سال اخير بلکه بيش‌تر، کارگردانان و آثار آن‌ها رنگ و بوی ديگرد يافته است. وقتی شما ميوه بارور درخت فلسفه را وارد سينما بکنی، محصولی را ارائه می‌دهد که در انسان‌های امروزد می‌توان مشاهده کرد. 🔴 وظيفه سينمای استراتژيک از اين قرار است که با مبنا قرار دادن ايدئولوژی‌های کشور مهاجم به کشور هدف حمله کند و تفکرات و برنامه‌ريزی و اساس فکری آن را به حاشيه براند و ضمن ترسيم جهان‌بينی و ايدئولوژی كشور مهاجم در قالب نمادها و إلمان‌ها رويكردی را در فيلم و سريال خود در پيش گيرد كه در نهايت مخاطب ناخودآگاه همان رويكرد را در زندگی خويش اجرا مي‌كند. 📑 نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya