هوشنگ مرادی کرمانی نیز درباره تغییراتی که در داستان مجید اعمال کردهاند، میگوید: کار اشتباهی انجام دادهاند. اصل کلی وجود دارد و آن این است که وقتی میخواهند کسی را به کاری عادت دهند، باید بدانند چقدر و در چه زمانی این کار را انجام دهند. براین اساس تغییری که از سوی آموزش و پرورش در متن داستان «سفرنامه اصفهان» ایجاد شده که نماز خواندن مجید است هم جای بدی استفاده شده و هم تکرار شده است. من بارها و بارها در قصههای مجید درباره نماز خواندن بیبی نوشتهام و جای مناسبش هم پیدا کردهام و به اندازه به این مساله پرداختهام تا تاثیر مناسب را داشته باشد.
خالق «خمره» در ادامه توضیح میدهد: در این داستان «مجید» پسربچهای است که هنوز به سن تکلیف نرسیده است که نماز خواندن بر او واجب شود، از سویی فضای داستان به گونهای است که او میخواهد به اصفهان برود تا آثار تاریخی آنجا را ببیند، چه لزومی دارد در این میان موضوع وضو گرفتن و نمازخواندن مطرح شود؟ مثل این است که شما میخواهید برای انجام کار اداری بیرون بروید اما ناگهان سر از کفاشی دربیاورد و درباره کفاشی صحبت کنید، درحالی که اصلا ربطی به کار شما ندارد. از سویی مجید شخصیتی بینالمللی است و همه مردم او را میشناسند، اصلا اهل خودنمایی نیست که مرتب، جا و بیجا، بگوید «نماز خواندم» و این کار را به رخ دیگران بکشد.