دومین جلسه بررسی تغییرات رتبهبندی
✍رامین کریمی نیا مسئول کارگروه رتبه بندی سازمان معلمان ایران
@farhangian120
با سلام و احترام دومین جلسه بررسی نحوه تغییرات آیین نامه رتبهبندی در مرحله ارتقا روز دوشنبه ۲۰ شهریور در محل سالن پژوهشگاه تعلیم و تربیت وزارت آموزش و پرورش و از ساعت ۱۶ الی ۱۹/۱۰ تشکیل شد .
❎ابتدا خانم دکتر صمدی ضمن تشکر از زحمات حاضرین دستور جلسه را قرائت نمودند:
🖊️پاسخ به سوالات زیر :۱- ارزیابی از کدام فعالیتهای معلمان صورت گیرد ؟ ۲- با چه ابزاری ؟۳- توسط چه کسانی ؟
✅سپس کریمی نیا پس از معرفی حاضرین ؛ گزارشی از پیش جلسه ای که ساعاتی پیش به منظور هماهنگی و جمع بندی نظرات معلمان تشکیل شد ارایه نمود ؛ در ادامه پاور پوینت پیشنهادی آقای مهدی سورگی به نمایش در آمد .
@farhangian120
🔹سپس موارد زیر توسط معلمان حاضر مطرح گردید :
۱- توجه به ارزشیابی سالانه
؛ اختصاص نمره بالاتر به آن
و حذف موارد تکراری آن در رتبهبندی.
۲- با توجه به وجود ۸ شغل متفاوت در آموزش و پرورش باید بر مبنای شرح وظایف آنها برای هر شغل شیوهنامه متفاوتی جهت رتبهبندی تهیه شود. ۳-آیتمهای موثر در شغل معلمی و افزایش کیفیت تدریس در کلاس بیشتر دیده شود نه فعالیتهای جانبی.
۴- برای برخی آیتمها معلوم نیست باید چه چیزی و چگونه بارگذاری شود!
۵- همکاری که گزینش شده و ۲۰ سال سابقه دارد در برخی آیتمهای شایستگی عمومی نمره لازم را نمیآورد یعنی شایسته شغل معلمی تشخیص داده نمیشود !
۶- نحوه نوشتن عبارات و جملهبندی خود اظهاری در کسب امتیاز مهم بوده است و این یک ضعف اساسی است!
https://eitaa.com/joinchat/3536322754C92b1b910fd
۷- موارد تکراری که هم در بخش مهارت حل مسئله و خلاقیت در شایستگی عمومی هست و هم در شایستگی تخصصی باید حذف شوند !
۸- آغاز رتبهبندی از ۳۱ شهریور باعث شده که برای همکارانی که از اول مهر آغاز به کار نمودهاند یک سال حساب نشود! میگویند ۱۱ ماه ۲۹ روز سابقه دارید!
در حالیکه در ارزشیابی سالانه یک سال محاسبه میشود !
۱۲- کارکردها و فعالیتها و ... معلمی در سامانهای ثبت شود تا از جمع آوری مدارک جلوگیری گردد.
۱۳- مواردی مانند امور خیریه؛ نوشتن کتاب؛ پژوهش و مقاله؛بسیج ؛ مقامهای ورزشی و غیره به عنوان امتیاز طلایی یا فعالیتهای سرآمد در نظر گرفته شوند.
۱۴- محدودیت سقف بارگذاری برخی موارد برداشته شود زیرا موجب کاهش انگیزه میشود . ۱۵- امتیاز ضمن خدمت بیشتر شود .
۱۶- موارد مبهم بخصوص در شایستگی عمومی باید مشخص و قابل اندازهگیری شوند .
۱۷- تسلط بر اسناد بالادستی فقط با نظر مدیر بوده و لاغیر.
۱۸- برخی موارد مانند اقدام پژوهی روایت پژوهی کسب مقام ورزشی و غیره شامل همه معلمان نمیشود.
۱۹- به مدرسه محوری توجه شود.
۲۰- امتیاز ویژه برای دکترا یا phd دیده شود .
۲۱- تعداد شاخصها بسیار زیاد است باید محدود شود .
۲۲- به اخذ کارت صلاحیت معلمی توجه ویژه شود.
۲۳- با توجه به تعدد موارد و نظرات متفاوت معلمان هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم ؛ البته تعیین چهارچوب توسط کارگروه وزارت در این زمینه موجب تسریع جمع بندی میگردد.به گفته کانال فرهنگیان صدوبیست، موارد زیر توسط مسئولین حاضر مطرح شد:
تغییر قانون فعلاً میسر نیست و بسیار هم زمانبر است.
در قانون مزایا و محدودیتهای وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.
در آیتم عمومی بیشتر تمرکز شود و همکاران نظر دهند.
با توجه به محدودیت زمانی در خصوص ارائه ی آیین نامه به وزارت و طرح در هیات دولت و... تا پایان شهریور درخواست سرعت در جمع بندی نظرات معلمان را داریم .
کارگزینی آموزش و پرورش
تلگرام👇👇👇
https://t.me/farhangian120
ایتا👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3536322754C92b1b910fd
اینستاگرام👇👇👇
https://www.instagram.com/akhbar.ap
__