همه میگفتن کتاب دکل کتاب دکل رفتم خریدم و ادامه کتاب حاج اقا گفتن حالا وقت پاسخ به سوالات آقا شهابه اول سوالات را دسته بندی میکنیم مواردی که صد در صد درسته.مثل میوه و شیر ر دادن تو مدرسه ها زمان شاه پهلوی که در یک مقطع کوتاه بوده و بعد دیگه تکرار نشد یا مواردی مثل ماشین با مبلغ ۱۸ هزار یا بعضی اختلاس هایی که در حال حاضر وجود داره اینها همه اش واقعیته اما دسته ی دوم که نیمی واقعیت و نیمی دیگه از ماجرا را خبر نداریم که صحت داره یا نه مثل قضیه ی رضا شاه،طبق شنیده ها،آن نانوا را به علت کم کاری داخل تنور می اندازند یا ساخت راه آهن جنوب به شمال توسط رضا خان این ها اصل ماجرایش واقعیت دارد اما اطلاع کافی از همه ی جریان نداریم که بعد توضیح میدیم اما دسته ی سوم که کاملا شایعه و از اساس ،واقطعیت ندارد که مثال هایش را داخل بحث خواهیم گفت هر سه دسته روی تخته نوشته شد و جلوی هر دسته سه نمودار بازشد گروه اول که صد در صد واقعیت داشت سه نمودار باز کردن و گروه اول را خدماتی مثل دادن میوه و شیر در مدارس گروه دوم را به اوضاع اقتصادی یا معیشتی مردم در زمان شاه است مثل خرید ماشین گروه سوم مربوط به اوضاع فعلی نظام است مثل اختلاس ها و برخی فسادهای مالی و اما گروه اول..ببینید بچه ها مثال های زیادی میشه زد ولی چند تا مثال میزنیم با دقت گوش بدید که اگر جایی کسی شبهه ای ایجاد کرد بتونید براش توضیح بدید در یک زمان از یک واقعه و جریان باید هم زمان هم خوبی ها را دید هم کاستی ها را تا بتونیم قضاوت کنیم مثلا شما نسبت به یه مدرسه که میخواهید اول سال ثبت نام کنید عقل میگوید باید همه ی خوبی ها و حسن ها را هم زمان با نقص ها و کاستی های آن مدرسه کنار هم بگذاریم سپس نتیجه بگیریم که این مدرسه خوبه یا نه حالا!؟اگر یکی از راه برسد و بگوید مدرسه ی خوبی است چون باغچه داره درخت داره درخت هاش سایه داره گل های زیبایی دارع شما میتونید بگید این مدرسه خوبه؟ و میشه توش درس خوند؟ بچه ها گفتن نه حاج اقا ما فقط فسمت خوبش را دیدیم شاید کاستیی هم داشته باشه حاج اقا گفت بله درسته باید عیب های مدرسه هم ببینیم شاید جای خوبی برای درس خوندن نباشه شاید معلمانش بداخلاق باشن شاید دانش آموطاشلات و چاقو کش باشن یا مدیرش اهمیتی به امور مدرسه نده یا اونقدر کثیفه که بدی تعفنش همه جا را برداشته شاید نمازخونه اش تعطیل باشه یا معلم ها و مدیر و کادر مدرسه اهل نماز نباشن و... پس اگر کسی گفت چرا میگی این مدرسه خوب نیست؟!اینجا که پر از درخت میوه است میگی چی؟ جواب دادن میگیم از نظر درخت و میوه و سایه و حیاطش، بله مدرسه ی خوبیه و دارید درست میگید و حقیقت داره ولی این مدرسه برای آموزش دیدن و پرورش یافتن ما، مدرسه ی خوبی نیست حاج اقا گفتن خوب فکر کنم نسبت به دسته ی اول جواب را گرفتید درسته؟ مثلا اگر به شما بگن چرابه شمر لعن میفرستید شمرکه مرد بدی نبوده نماز میخونده در جنگ صفین در رکاب امیر المومنین بوده ایا در نظر شما تاثیری دارد بچه ها گفتن خیر حاج اقا گفتن چون اگر تمام عمرش در نماز بوده باشه و حدمت به مردم کرده باسه و به همه ی مردم غذا و میوه و طلا داده باشه باز نظرمون نمیگرده چون کاری کرده که مسیر بشیریت را از هدف آفرینش و بندگی دور کرده چون امام زمان خودش را به شهادت رسونده در جلسات قبل گفتیم که نظام پهلوی فاسد و ظالم بوده و شکنجه گر و خائن بوده مردم ایران را گوسفند میدونسته.وابسته به خارج بوده.ضد اسلام بوده و حتی میخواسته وهابیت را به جای اسلام جایگزین کنه حالا همه ی این خیانت ها را ببینید و در کنارش میوه و شیر دادن به مردم هم ببینید به نظرتون نظام پهلوی خوب بوده؟ مثل بازی فوتبالی که ۱۷ بر ۱ باشند یا ۱۷ بر ۲ هیچ توفیری در برنده و بازنده بودنشون نداره چون اختلاف زمین تا اسمانه