💢مهرسڪوت را بشڪنید جناب وزیر!/1
✍️
#حسین_ثقفی
جناب آقای حاجی میرزایی
وزیر محترم آموزش و پرورش
▪️باشناختی ڪه در زمینه های اجرایی و اداری از شما دارم ،انتظار داشتم تا در خصوص اجرای فصل ده ،متفاوت عمل ڪنید و دنباله رو سازمان برنامه و بودجه نباشید.سازمانی ڪه تا امروز نسبت به بزرگترین دستگاه اداری وآموزشی ڪشور ،برخوردهایی از سر بی مهری ونابرابری داشته است.نمونه اش را هرسال در نحوه تخصیص بودجه شاهدیم والبته در بعد تامین هزینه حق التدریس معلمان ڪه طی دوسال،آموزش و پرورش را به یڪی از بدهڪارترین وزارت خانه ها نسبت به ڪارڪنانش تبدیل نموده است.
▪️جناب وزیر دراین بخش از مطالبم،می خواهم با شما صریح و شفاف سخن بگویم و انتظار جامعه صدیق و نجیب فرهنگیان این است ڪه شخصا ، پاسخگو باشید و در مسایل حساس قانونی از فرستادن گماشتگانی ڪه سابقه اجرایی آنان در قول وفعل برایمان آشڪار است ، بپرهیزید.شما مطابق ماده ۲۵ از فصل سوم قانون مدیریت خدمات،ضمن سوگند،منشور اخلاقی این وزارت خانه را امضا ڪرده اید ڪه وظایف خود را به نحو احسن و بر مبنای قانون انجام دهید.ولیڪن آنچه را نسبت به عملڪرد شما در خصوص رتبه بندی و اجرای فصل ده همین قانون مدیریت می بینیم،متناقض است.
آقای حاجی میرزایی!
مطابق ماده ۶۳ قانون ششم توسعه:
الف ـ دولت مكلف است براي ايجاد تحول در نظام تعليم و تربيت اقدامات زير را
انجام دهد:
١ـ اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به نحوي كه كليه اقدامات وزارت
آموزش و پرورش براساس اين سند انجام شودو اقدامي مغايربا قانون و سند صورت نگيرد.
٢ـ تهيه نظام رتبه بندي معلمان و استقرار نظام پرداختها براساس تخصص با
شايستگي ها و عملكرد رقابتي مبتني بر نظام رتبه بندي معلمان و مهندسي نيروي انساني
براساس سند تحول و نقشه جامع علمي كشور با تصويب مجلس شوراي اسلامي در قالب
بودجه سنواتي
٣ـ ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترين نهاد تربيت نيروي انساني و
مولد سرمايه اجتماعي و انساني عهده دار اجراي سياستهاي مصوب و هدايت و نظارت بر
آن به عنوان امر حاكميتي با توسعه همكاري دستگاههاي اجرائي.
▪️انصافا شما پس از تصدی وزارت،نسبت به اجرای همین سه بند چه کردید؟می دانیم نقطه شروع وپایان تمام فعالیت ها در این دستگاه،سندتحول بنیادین است که در نهایت هدفش رساندن دانش آموز به حیات طیبه است که در بطن اجرای آن معلمان قرار دارند.حال می توان با صراحت اثبات نمود که شما و وزیر پیشین،متاسفانه معامله ای ناروا کرده اید و آن را قربانی برخی بی تدبیری های سیاسی و اقتصادی نموده اید.طی چندین سال از رتبه بندی و افزایش شایستگی معلمان از تریبون های مختلف وزارت و دولت، سخن سرایی شد و معلمان امیدوار شدند که با ارج نهادن به تخصص هایشان می توانند در امور تربیتی و آموزشی موثر و کارآمد باشند، اما شوربختانه تمام آن مقدمه چینی ها را با اقدامی عجولانه در اجرای فصل ده قانون مدیریت بر باد فنا دادید و دوباره چشم معلمان را برای تحقق رتبه بندی به افق های دور و ناپیدا چرخاندید!و آن را فتح الفتوح خود نامیدید!!
آقای حاجی میرزایی!
▪️شما مجری برنامه ششم هستید و در کنار آن مجری قانون اساسی، چون نماینده دولت ومعلمان ودانش آموزان در وزارت محسوب می شوید،پس چرا بر خلاف اصل سوم قانون اساسی نظام ،وفق ماده ۹ آن در رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی ومعنوی ،تلاشی نمی کنید.فصل دهم قانون خدمات را طوری اجرا کردید که مطابق خواست سازمان برنامه و سازمان امور اداری و استخدامی باشد و در این راستا متوجه رسالت خود نشات یافته از قانون اساسی و ماده۶۳قانون ششم توسعه نبودید و یکجا،سند تحول بنیادین را به قعر چاه فرو بردید که باز زنده کردن رتبه بندی و الزامات آن عزمی پیل وار می خواهد و صبری ایوب گونه، از آن رو که بعد از حدود چهار سال،نظام رتبه بندی مجالی برای ظهور در باور و احکام معلمان یافت ولی در عرض یک هفته چون سوزاندن کاغذی به راحتی آن را دود و ناپدید کردید!شما و دست اندرکاران وزارت،باحذف رتبه بندی ،برای سند تحول، تراژدی آمیخته بانابرابری،ظلم، یاس و فشلی وانفعال رقم زدید و معاون توسعه شما آن را نوعی ظفر دانست و اینکه جلو فریب خوردگی معلمان را گرفته اید!شما یقینا بر سر سند تحول با اجرای نابخردانه فصل دهم،کلاهی بس گشاد نهاده اید و این نهاد حاکمیتی را در حد یک دستگاه دستمایه ی محور تنزل داده اید.
🔹
@farhanginewss 📚