سیمایی، وزیر پیشنهادیِ علوم: کرامت دانشجو اقتضا میکند که آزادیِ پرسشگری و پاسخگویی را به رسمیت بشناسیم
🔹انسجام ساختاری بین مراکز آموزشعالی و دستگاههای بهرهبردار مشاهده نمیشود. ما مدرکهای بیمهارت به جامعه تحویل میدهیم و بازار خریدارِ تحصیلکردگان نیست.
🔹اقبال نسبت به علوم پایه و علوم انسانی با کاهش جدی روبهروست؛ در علوم تجربی ۶۵۰ داوطلب داریم که از جمع داوطلبان علوم پایه و علوم انسانی بیشتر است.
🔹در آیندهپژوهی و آیندهنگاری ضعف جدی داریم و از روند جهانیِ علوم و فنون و فناوریها عقب میمانیم.
🔹در بهترین حالت سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی نیم درصد است که برای جهش کشور بسیار کم است.
@Farsna