ابتذال در هالیوود هم مشتری ندارد
🔹درحالیکه هالیوود برای دههها از عناصر جنسی بهعنوان ابزار داستانسرایی و جلب مخاطب استفاده کرده، یافتههای جدید نشان میدهد نسل جوان دیگر چنین محتوایی را نمیپذیرد و خواهان داستانهایی عمیق و ملموستر است. این روند بازتابی از تغییرات گسترده در الگوهای فرهنگی و اجتماعیِ جهان مدرن بهشمار میرود.
🔹براساس نتایج پژوهشی که توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شده ۶۳.۵ درصد از نوجوانان ترجیح میدهند آثار سینمایی و تلویزیونی بر روابط دوستانهٔ افلاطونی تمرکز داشته باشد. همچنین ۶۲.۴ درصد از این گروه معتقدند که وجود محتوای جنسی بهعنوان ابزار داستانسرایی ضروری نیست.
🔹همچنین مطالعات نشان داده که نوجوانان و جوانان بهدلیل «اپیدمی تنهایی» که پساز همهگیریِ کرونا تشدید شد، تمایل بیشتری به تماشای داستانهایی دارند که بازتاب روابط واقعیِ انسانی باشد.
🔹این تغییر رویکرد تماشاگران برای هالیوود، صنعتی که دههها بر استفاده از جذابیتهای جنسی بهعنوان ابزاری برای جذب مخاطب و افزایش فروش تکیه داشت، چالشی جدی محسوب میشود. بااینحال بهنظر میرسد استودیوهای بزرگ در حال درک این واقعیت هستند که محتوای مبتذل دیگر تضمینی برای موفقیت نیست.
@Farsna